Alexandria -konsernin tulos ja liikevaihto vahvassa kasvussa

Alexandria -konsernin liikevaihto oli vuonna 2013 vahvassa kasvussa. Liikevaihto kasvoi edellisestä vuodesta 4.3 miljoonaa euroa eli 23 prosenttia nousten yhteensä 23 miljoonaan euroon.

Liikevaihdon voimakkaan kasvun myötä myös Alexandria -konsernin tulos jatkoi kasvuaan. Konsernin nettotulos nousi vuoden aikana 1.9 miljoonaan euroon, kasvua edelliseen vuoteen verrattuna kertyi 0.2 miljoonaa euroa eli 11.7 prosenttia.

– Vuonna 2013 toimme markkinoille uusia sijoitustuotteita sekä solmimme uusia merkittäviä yhteistyösopimuksia kansainvälisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Jatkoimme panostuksiamme henkilökohtaiseen palveluun, konttoriverkostomme kasvattamiseen ja palveluiden tuomiseen entistä lähemmäksi asiakkaitamme. Viime vuonna asiakkaamme arvostivat näitä asioita selvästi enemmän kuin koskaan aikaisemmin, Alexandria -konsernin toimitusjohtaja Jan Åkesson kertoo.

Odotukset vuoden 2014 osalta ovat positiiviset, yhtiön johto uskoo liikevaihdon ja tuloksen säilyvän hyvällä tasolla myös kuluvana vuonna.

– Vuonna 2014 tulemme lisäämään henkilökuntaa asiakaspalveluun ja laajentamaan toimintaamme yhä useammalle paikkakunnalle. Uskon, että tänäkin vuonna tällä toimialalla menestytään laadukkaalla henkilökohtaisella palvelulla, Åkesson jatkaa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jan Åkesson +358 40 731 2325 jan.akesson@alexandria.fi

Alexandria on toiminut vuodesta 1996 ja 18 vuoden aikana olemme kasvaneet yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Sijoittamisen ja säästämisen palveluitamme on käyttänyt jo yli 55000 asiakasta, yhteensä asiakkaamme ovat sijoittaneet kauttamme yli 1,5 MRD €. Alexandria -konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike, Alexandria Rahastoyhtiö sekä strukturoituihin sijoitustuotteisiin erikoistunut Alexandria Markets. Alexandria palvelee suomalaisia yli 250 sijoitusalan ammattilaisen voimin 22 paikkakunnalla ympäri maan.