British Airways alentaa polttoainelisämaksuja

Tiedote 16.10.
British Airways

BRITISH AIRWAYS ALENTAA POLTTOAINELISÄMAKSUJA

British Airways on päättänyt pudottaa polttoainelisämaksuja tästä päivästä alkaen. Hintamuutos koskee vain mannertenvälisiä lentoja. Muutokset pohjautuvat öljyn hinnan laskuun.

Alle yhdeksän tunnin mittaisissa turistiluokan eli World Traveller –lipuissa muutos on 10 puntaa (13 euroa) lentoa kohden, jolloin nyt voimaan tullut polttoainemaksu on 68 puntaa (88 euroa). Yli yhdeksän tunnin lennoissa hinnanlasku on 13 puntaa (17 euroa) ja uusi hinta on 96 puntaa (124 euroa).

World Traveller Plus -luokassa uusi hinta on 5 puntaa (6 euroa) vähemmän kuin aiemmin eli 83 puntaa (107 euroa) alle yhdeksän tunnin lennoissa ja 6,50 puntaa (8 euroa) vähemmän eli 114,50 (148 euroa) yli yhdeksän tunnin mittaisissa lennoissa.

World Traveller Plus -luokka on erillinen matkustamon osa, joka tarjoaa rauhallisen ympäristön lisäksi muun muassa enemmän jalkatilaa.

Liikematkustusluokka Club Worldia tai First-matkustajia alennus ei koske.

www.ba.com

Kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

----------------------------------------------------------------------------------------

British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta.