Dow Coating Materials vahvistaa suunnitelmansa sulkea Hangon tehdas

Tiedote 25.2.2010 Dow Coating Materials vahvistaa suunnitelmansa sulkea Hangon tehdas Dow Chemical Companyn osa Dow Coating Materials on tänään ilmoittanut, että 8. helmikuuta käynnistyneet yhteistoimintaneuvottelut Hangon tehtaalla ovat päättyneet. Neuvottelujen päätyttyä yritys vahvistaa suunnitelmansa lopettaa tuotanto, tekninen asiakaspalvelu sekä tukitoiminnot tehtaalla kesäkuun 2010 loppuun mennessä. Hangon tehtaan sulkeminen vaikuttaa yhteensä 39 työpaikkaan. Tehtaalla ryhdytään nyt valmistelemaan tarkkaa suunnitelmaa tehtaan sulkemiseksi ja tuotannon lopettamiseksi. Samalla tarkastellaan mahdollisuuksia työpaikkojen uudelleensijoittamiseen ja työntekijöiden tukemiseen esimerkiksi uusien työpaikkojen tai koulutusmahdollisuuksien löytämiseksi. – Päätös tehtaan sulkemisesta ei ole koskaan helppo. Sen jälkeen kun helmikuun alussa ilmoitimme aikomuksesta sulkea tehdas, koko henkilökunta on osoittanut poikkeuksellista ammattimaisuutta neuvottelujen aikana, sanoo Dow Coating Materialsin EMEA-alueen toimitusjohtaja Martin Sutcliffe. – Nyt keskitymme tukemaan kaikin mahdollisin tavoin työntekijöitä, joihin tämä päätös vaikuttaa, sekä teemme tarkan suunnitelman tehtaan sulkemiseksi. Siihen sisältyvät suunnitelmat tuotannon alas ajamisesta ja siirtämisestä tuotantoverkoston muihin tehtaisiin, Sutcliffe lisää. Lisätietoja: Kirsi Pere (suomeksi) p. 050 320 31 80, kirsi.pere@acsanafor.fi Sue Breach (englanniksi), p. +44 0044 203 139 4177, sjbreach@dow.com, Dow Public Affairs & Media Relations Rachel Redshaw (englanniksi) p. +44 7876 257119, rredshaw@dow.com, Dow European Business Communications Manager Dow Coating Materials Dow Coating Materials on maailmanlaajuinen tuotteiden ja teknologian toimittaja teollisten päällystemateriaalien valmistajille. Yhdistäen Dow’n mittavat resurssit hiljattain sen omistukseen siirtyneeseen Rohm and Haas Companyyn uusi yritys tarjoaa asiakkailleen laajan tuotevalikoiman ja tuen muun muassa sideaineteknologian, lisäaineiden ja liuottimien tuotantolinjoille. Lisäksi Dow Coating Materials ylläpitää 13 tuotekehityslaboratoriota Dow’n maantieteellisillä toiminta-alueilla. Lisätietoja osoitteesta: http://www.dow.com/coating Dow Dow on monipuolinen kemian alan yritys, joka yhdistää ”inhimillisen elementin” tieteeseen ja teknologiaan kehittääkseen jatkuvasti ihmisen kehitykselle keskeisiä prosesseja. Yritys yhdistää kemian innovaatioon kestävän kehityksen periaattein. Dow’n tuotteita hyödynnetään esimerkiksi puhtaan juomaveden ja uusiutuvan energian tuotannossa sekä maatalouden tuottavuuden lisäämisessä. Dow’n monipuolinen ja johtava tuotevalikoima tarjoaa laajan valikoiman teknologiaan pohjautuvia tuotteita ja ratkaisuja kemian, kehittyneiden materiaalien, maataloustieteiden ja muovien erikoisalojen yrityksille noin 160 maassa, sekä nopeasti kasvaville sektoreille kuten elektroniikka, vesi, energia, päällysteet sekä maatalous. Vuonna 2009 Dow’n liikevoitto oli 45 miljardia dollaria ja yritys työllisti maailmanlaajuisesti 52 000 henkilöä. Yrityksen yli 5000 tuotetta valmistetaan 214 tuotantolaitoksessa 37 maassa eri puolilla maailmaa. Viittaukset ”Dow’hun” ja ”yritykseen” viittaavat Dow Chemical Companyyn ja sen tytäryhtiöihin ellei toisin mainita. Lisätietoja: www.dow.com.