Epicorin huimaa tulosta siivittivät entistä suuremmat lisenssikaupat

Epicorin huimaa tulosta siivittivät entistä suuremmat lisenssikaupat

Epicor Software Corporation vuoden 2007 tulos on vahva. Kyseessä on Epicor Software Finland Oy:n amerikkalainen emoyhtiö. Epicor Software Corporation julkistaa samalla ostaneensa NSB Retail Systems yrityksen, mikä tekee Epicorista yhden maailman suurimmista ohjelmistotarjoajista vähittäiskaupan sektorilla.

Joulukuun 31. päivä päättyneen neljännen neljänneksen kokonaisliikevaihto kasvoi noin 15 % uuteen ennätykseen 119,7 miljoonaa dollaria. Vuoden 2006 vastaava luku oli 104,4 miljoonaa dollaria. Vuoden 2007 kokonaisliikevaihto kasvoi 12 % jälleen uuteen ennätykseen 429,8 miljoonaa dollaria. Vuoden 2006 kokonaisliikevaihto oli 384,1 miljoonaa dollaria.

- Vuoden viimeisen neljänneksen erinomaisen tuloksen taustalla on menestyksemme yhä suurempien kauppojen saamisessa. Jakson kymmenen parhaan lisenssikaupan liikevaihdon keskiarvo oli yli 600 000 dollaria. Kaiken kaikkiaan Epicor sai vuonna 2007 yli 740 uutta asiakasta. Tämä luo hyvän pohjan konsultoinnin ja ylläpidon liikevaihdoille tulevina vuosina, sanoo Epicorin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja George Klaus.

Epicor alkaa heti yhdistämään toimintojaan ostamansa NSB Retail Systemsin kanssa. Kaupan seurauksena Epicor nostaa ennustettaan vuodelle 2008. Yhdistetyn yhtiön vuoden 2008 kokonaisliikevaihdon odotetaan oleva 545–555 miljoonaa dollaria.

Suomessa Epicor Software Finlandin liiketoiminta kasvoi myös vuonna 2007 ja markkina-asema vahvistui uusien tuotteiden kautta.

- Pyrimme jatkuvasti uusiutumaan ja täyttämään markkinoiden vaatimuksen tuomalla Suomeen useita uusia ratkaisuja, kuten teimme myös vuonna 2007. Näihin lukeutuu Lean-toimintamalliin pohjautuva tuotannonohjausratkaisu, IT Service Management -ohjelmisto sekä ratkaisut dokumenttien hallintaan (Altec) ja web-kauppaan, kertoo Epicor Finlandin maajohtaja Patrick Nordling.

Lisätietoja:
Marjut Martin Patrick Nordling
Marketing Manager Finland & Baltics Senior Country Manager
Epicor Software Finland Oy Epicor Software Finland Oy
Puh: 020 741 0850, 050 544 1355 Puh: 020 741 0850
E-mail: mmartin@epicor.com E-mail: pnordling@epicor.com

#####

Epicor Software Corporation
Epicor on maailman seitsemänneksi suurin kansainvälinen ohjelmistotalo, joka osti Scala Business Solutionsin kesäkuussa 2004. Microsoftin teknologiaan perustuvien ERP-, CRM- ja SCM-ohjelmistojen riippumattomista midmarket-toimittajista se on maailman suurin. Asiakkaita yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 22 000.

Epicor Software Finland Oy on Epicor Software Corporation tytäryhtiö. Epicor Finland vastaa Suomessa Epicor-ohjelmistojen markkinoinnista, myynnistä, konsultoinnista ja toimittamisesta. Toiminnanohjausratkaisu Epicor iScala on tänä päivänä yksi Suomen käytetyimmistä ERP-ohjelmistoista.
www.epicor.com/fi