ExxonMobil tuo markkinoille uuden korkealaatuisen Mobil 1 0W-20 -moottoriöljyn

Tiedote 8.3.2010 EXXONMOBIL TUO MARKKINOILLE UUDEN KORKEALAATUISEN MOBIL 1 0W-20 -MOOTTORIÖLJYN Hybridimoottoreille suunniteltu voiteluaine suojaa moottoria ja vähentää polttoaineenkulutusta. ExxonMobil on tuonut Suomen markkinoille korkealaatuisen synteettisen moottoriöljyn Mobil 1 0W-20:n, jonka viskositeetti säilyy matalana myös korkeissa käyttölämpötiloissa. Uuden koostumuksen ansiosta Mobil 1 0W-20 vähentää polttoaineenkulutusta ja suojaa moottoria kulumiselta. – Matalan viskositeetin moottoriöljyt ovat erityisen taloudellisia, sillä ne vähentävät moottorin läpi pumpattavan energian tarvetta. Mobil 1 0W-20 tarjoaa nämä hyödyt ilman, että sen koostumuksen laatu heikkenisi, kertoo Senior Engineering Advisor Bill Maxwell ExxonMobilin tutkimus- ja kehitysosastolta. – Öljy toimii erittäin hyvin korkeissa lämpötiloissa, minkä ansiosta se lisää moottorin käyttöikää ja takaa pidemmät öljynvaihtovälit sekä matalan öljynkulutuksen. Uusi koostumus tuo myös lisää tehokkuutta, sillä se auttaa moottoria käynnistymään helposti myös matalissa lämpötiloissa, hän jatkaa. Suunniteltu erityisesti hybridimoottorin tarpeisiin Koko Euroopassa myyntiin tulevaa Mobil 1 0W-20 -moottoriöljyä suositellaan käytettäväksi hybridimoottoreilla varustetuissa ajoneuvoissa. – Mobil 1 0W-20:ssa on matala viskositeetti. Sen ansiosta öljy leviää nopeasti moottorin kriittisiin osiin, jotka joutuvat erityisen kovalle rasitukselle usein toistuvien käynnistysten yhteydessä, joita tapahtuu etenkin silloin kun autossa käytetään poltto- ja sähkömoottorin yhdistelmää, Maxwell lisää. ExxonMobil suosittelee Mobil 1 0W-20 -moottoriöljyä 0W-20- tai 5W-20-luokituksiin. Öljy ylittää viimeisimmät alan standardit samoin kuin takuuvaatimukset muun muassa uusimmille Toyotan ja Hondan bensiinimoottoreille. Lisätietoja osoitteesta: www.mobil1.fi Lisätietoja ja kuvapyynnöt: Viestintätoimisto AC-Sanafor Kirsi Pere kirsi.pere(a)acsanafor.fi puh. 050 320 3180 Asiakkaat ovat luottaneet ExxonMobilin voiteluaineisiin jo yli 130 vuotta. ExxonMobilin tuotteita markkinoidaan lähes 200 maassa. Tuotteet edustavat suorituskykyä, innovatiivisuutta ja asiantuntemusta. Synteettisten voiteluöljyjen toimialajohtaja ExxonMobil valmistaa tuotteita auto- ja tukkukaupan sekä eri teollisuustuotannon aloille. ExxonMobil ymmärtää, että liiketaloudellinen menestys ja sosiaalinen vastuu kulkevat käsi kädessä. Siksi ExxonMobil työskentelee tiiviisti tukeakseen yhteisöjä, joissa se toimii sitoutuen ylläpitämään korkeimmat eettiset periaatteet, noudattamaan paikallista lainsäädäntöä sekä kunnioittamaan paikallisia ja kansallisia kulttuureja. ExxonMobil -nimeä käytetään tarkoituksenmukaisesti, kun viitataan Exxon Mobil Corporationiin tai johonkin sen kanssa samaan konserniin kuuluvaan yhtiöön.