Hiiohoi! Vielä ehtii risteillä Suomen kesävesillä

Jos haluat vielä loman jälkeen ottaa hieman aikaa itsellesi ja ladata akkujasi syksyä varten, kotimaan risteily on oiva tapa nauttia loppukesästä. Etelä-Suomesta lähtee erilaisia risteilyjä ihanan kesäisiin kohteisiin. Varaa aikaa päivästä pidennettyyn viikonloppuun ja rentoudu aalloilla. Hotels.com esittelee mielenkiintoisia risteilyjä ja majoituskohteita.

Kuvassa Turun Radisson Blu Marina Palace Hotel

Helsingistä Porvooseen m/s J.L. Runebergilla

M/s J.L. Runeberg on vuonna 1912 rakennettu laiva, jonka kyydissä pääsee päiväretkelle Helsingistä Porvooseen. Laiva lähtee Helsingin Kauppatorilta ja se purjehtii Uudenmaan saariston läpi. Matkustajien pyynnöstä laiva voi pysähtyä matkalla Mustassa Hevonen -saarella, Haikon kartanossa tai Pirttisaaressa. Porvoossa on reilu kaksi tuntia aikaa kierrellä ja tutustua idylliseen vanhaan kaupunkiin, jossa järjestetään lauantaisin myös opastettuja kävelyretkiä.

Hotellivinkki: Haikon Kartano (neljä tähteä)

Tämä ihana kartanohotelli sijaitsee seitsemän kilometrin päässä Porvoon keskustasta. Tosin m/s J.L. Runebergin kyydissä pääset myös suoraan Haikon Kartanoon. Hotellissa on myös täyden palvelun kylpylä. Hinnat alkaen 183 euroa yöltä.

Ukkopekalla Turusta Naantaliin

Nostalginen höyrylaiva Ukkopekka on Suomen viimeinen edelleen liikennöivä höyrylaiva. Se kuljettaa matkustajia Turusta Naantaliin päiväristeilynä. Matkalla voi ihastella Ruissalon pitsihuviloita, Airiston kauniita maisemia ja kimmeltävää merta. Laivalla tarjoillaan lounas, ja kapteeni kertoo reitin nähtävyyksistä. Ukkopekalla järjestetään myös iltaristeilyjä, joihin kuuluu elävää musiikkia ja laituritanssit. Yksi loppukesän esiintyjistä on muun muassa jazztähti Ted Curson.

Hotellivinkki: Radisson Blu Marina Palace Hotel (neljä tähteä)

Tämä hotelli sijaitsee Turun keskustassa Aurajoen rannalla. Hotellissa nukut yösi erityisen hyvin, sillä huoneissa on Magic Dreams -sängyt, jotka mukautuvat yksilöllisesti nukkujan vartaloon. Hinnat alkaen 105 euroa yöltä.

Hangosta Bengtskäriin

Hangosta tehdään elokuun loppupuolelle asti päiväristeilyjä Bengtskäriin, joka on Suomen eteläisin matkailukohde. Bengtskär on pieni kallioluoto, jonka hienoin nähtävyys on Pohjoismaiden korkein majakka. Luodolla näkyy säännöllisesti harmaahylkeitä ja joskus myös norppia. Luoto on myös lintubongarille mieluisa kohde, sillä siellä on bongattu muun muassa harvinaiset lajit kuningaskalastaja ja harjalintu.

Hotellivinkki: Cumulus Salo Hotel (kolme tähteä)

Tämä hotelli sijaitsee Salossa, josta on helppo suunnistaa etelään Hankoon, josta risteily Bengtskäriin lähtee. Salolla on mielenkiintoinen historia, joten kannattaa tutustua esimerkiksi Halikon museoon. Hinnat alkaen 82 euroa yöltä.

Helsingistä Pietariin - viisumivapaasti

Jos kaipaat Suomen upeista maisemista huolimatta ulkomaille, pääsee Helsingistä laivalla myös Pietariin. Tälle matkalle et tarvitse myöskään viisumia, jos paluu tapahtuu 72 tunnin sisällä ja yövyt Pietarissa hotellissa. Ehdit siis nauttia hurmaavasta Pietarin kaupungista jopa kaksi päivää. Princess Maria -laivalla viihdykettä tarjoavat kasino, karaoke-baari, saunatilat ja allasosasto. Lisäksi lapsille on oma leikkinurkkaus. Jos et halua seikkailla Pietarissa omin päin, laivaterminaalista lähteville opastetuille retkille on mahdollista varata paikka verkosta tai suoraan laivalta. Suomenkielinen opas esittelee matkaajille esimerkiksi Iisakin kirkkoa, Pietari Suuren muistopatsasta ja Eremitaasia.

Hotellivinkki: Hotel Saint Petersburg (kolme tähteä)

Tämä hotelli sijaitsee Pietarin keskustassa Neva-joen rannalla. Muistathan, että majoituksen tulee olla varattuna ennen matkalle lähtöä, jotta viisumivapaa matkustaminen onnistuu. Hinnat alkaen 65 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 23.7.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.