Hotellitöitä jokaisen makuun

Oletko koskaan unelmoinut työskenteleväsi hotellissa? Menestyksekäs työhaastattelu saattaa kuitenkin johtaa odottamattomiin yllätyksiin. Ennen kuin huomaatkaan, saatat työksesi käyskennellä rannalla ja rasvata ihmisten selkiä, jahdata kurittomia apinoita tai vastata verhojenavaamisseremoniasta. Hotels.com listasi maaliskuun alussa erikoisia hotellitöitä ja päätti nyt vielä jatkaa tätä hauskaa listaa.

Miami Beachin rusketusvastaava

The Ritz-Carlton South Beach, Miami Beach, Yhdysvallat (viisi tähteä)

Miltä kuulostaisi saada palkkaa siitä, että kävelet Miamin aurinkoisilla rannoilla? Siinä tapauksessa sinun pitää hakea töihin The Ritz-Carlton South Beachiin. Tällä hotellilla on nimittäin oma rusketushovimestari, joka auttaa hotellin vieraita altaan äärellä ja rannalla, saavuttamaan optimaalisen rusketuksen. Rusketushovimestarilla on päällään vyö, josta löytyy aurinkorasvoja eri suojakertoimilla. Konsultoituaan auringonpalvojaa siitä, mitä suojakerrointa hänen tulisi käyttää, rusketushovimestari hieroo omin käsin voiteen vieraan vartalolle. Mutta tässä työssä ei riitä, että ainoastaan osaa hieroa aurinkorasvaa toisen ihmisen iholle. Toimenkuvaan kuuluu myös vieraiden aurinkolasien putsaaminen sekä viilentävän veden suihkuttaminen Miamin auringon alla kuumissaan makaavien hotellivieraiden päälle. Hinnat alkaen 384 euroa yöltä.

Jaipurin apinankarkottajat

Amanbagh Rajasthan, Ajabgarh, Intia (viisi tähteä)

Tämä hotelli on palkannut kaksi poikaa hätyyttelemään pois ruokaa varastelevia apinoita hotellin puutarhasta. Nämä maastokuvioisiin vaatteisiin sonnustautuneet pojat pelottelevat apinat tiehensä matkimalla johtavan urosapinan ääntelyä. Tämä tekniikka on osoittautunut kovin tehokkaaksi ja hotellin vieraat voivat välillä kuulla tämän matalan ääntelyn ja nähdä siitä seuraavan apinoiden joukkopaon. Pääsääntöisesti ihmiset ja apinat elävät sulassa sovussa hotellialueella. Apinat myös viihdyttävät hotellissa majoittautuvia hyppimällä puusta toiseen. Hinnat alkaen 301 euroa yöltä.

Berliinin Beefeater

The Ritz-Carlton Berlin, Berliini, Saksa (viisi tähteä)

Jos kuitenkin mieluummin työskentelisit sisätiloissa, tässä hotellissa on mahdollisuus työskennellä verhovastaavana. Verhovastaavan työ on joka ilta vetää sivuun verhot, jotka peittävät oviaukon The Curtain Club baariin. Verhovastaavan virka-asu on perinteinen Beefeater-univormu, joka oli myös alkuperäisten Tower of Londonin vartijoiden työasu. Hinnat alkaen 198 euroa yöltä.

Bostonin takkatulihovimestari

Taj Boston, Boston, Yhdysvallat (viisi tähteä)

Onko tuli aina kiehtonut sinua? Siinä tapauksessa tämä hotelli tarjoaa sinulle ainutlaatuisen mahdollisuuden työskennellä tulen kanssa. Hotellin palveluksessa on nimittäin niin sanottu takkatulihovimestari, joka vastaa siitä, että takkatulet palavat vieraiden toivomalla tavalla. Vieraat, jotka nauttivat istuskelusta räiskyvän takkatulen ääressä, voivat itse valita minkälaista puuta takassa poltetaan. Eri puulajit kun räiskyvät eri tavalla. Takkatulihovimestari toimittaa oikeanlaiset halot hotellihuoneeseen ja sytyttää tulen. Hinnat alkaen 169 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.

Hinnat on tarkistettu 22.3.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.