Hotellivinkit Gay Pride -matkailijoille

Yhä useampi maailman metropoli järjestää vuosittaista Gay Pride -juhlintaa. Myös Helsingissä vietetään sateenkaariviikkoa 27. kesäkuuta alkaen. Jos kaipaat värikästä meininkiä myös ulkomaanmatkoillasi, Hotels.com vinkkaa kesän parhaat juhlat ja hotellit.

Amsterdam

Amsterdam juhlistaa elokuun ensimmäisellä viikolla viidettätoista Amsterdam Gay Pridea. Vuonna 1996 aloitettu juhla vetää nykyään vuosittain jopa puoli miljoonaa turistia kaupunkiin. Viime vuonna amerikkalaiset äänestivät Amsterdam Gay Priden  Euroopan parhaaksi Pride-juhlaksi. 1.–7. elokuuta järjestettävän juhlan ehkä parasta antia on paraati pitkin Amsterdamin kanavia.

Keskeisellä paikalla sijatseva Sofitel Amsterdam The Grand antaa upeat näkymät kanaville ja kanavaparaatiin. Luksushotellin rakennus on toiminut aiemmin muun muassa luostarina ja kaupungintalona. Hotellin Bridges-ravintolan Raw Bar on kuuluisa erinomaisesta kala- ja äyriäistarjonnastaan. Hotellin huonehinnat alkaen 326 euroa.

Madrid

Madridissa kadut täyttyvät juhlijoista 3. heinäkuuta alkaen. Gay Pride järjestetään perinteisesti Chuecan kaupunginosassa, vaikka osa asukkaista on vaatinut sen siirtoa pitkälle yöhön jatkuvan juhlinnan aiheuttaman meluhaitan vuoksi. Viime vuonna Madridin kaupunki päätti kuitenkin, että Gay Priden järjestäjät saavat jatkossakin pitää juhlan alun perin valitsemallaan alueella.

Hotel Best Western Arosa on kuuluisa erinomaisesta japanilaisesta ravintolastaan. Hotelli sijaitsee Gran Vían varrella, keskellä kaupunkia ja lähellä parhaita bileitä. Hotellirakennus on 1800-luvulta ja erityisesti marmorinen sisäänkäynti on näyttävä. Hotelli on hiljattain laajentanut suositun ravintolan japaniteemaa myös osaan hotellihuoneista. Matkailija voi varata japanilaisittain sisustetun zen-huoneen ja nauttia aamiaispöydässä myös japanilaisesta aamiaistarjonnasta. Hotellin huonehinnat alkaen 69 euroa.

Lontoo

Lonton Pride-viikot aloitettiin 24. kesäkuuta, mutta vielä ehtii mukaan. Heinäkuun 3. päivä on luvassa kaikkien aikojen paraati. Vuoden kohokohtiin kuuluu muun muassa Liza Minnellin konsertti. Lontoo valmistautuu samalla jo Gay Capital -vuoteen 2012.

Chesterfield Mayfair Hotel sijaitsee Pride-paraatin varrella Mayfairin alueella. Kyseessä on perheyrityksenä pyörivä hotelli ja Hotels.com-sivustolle jätetyissä asiakasarvioissa kiitellään henkilökunnan palvelualttiutta. Sisustus on perinteistä brittiläistä, jopa hauskalla tavalla liioitellen. Tähän hotelliin ovat myös matkailijoiden nelijalkaiset ystävät tervetulleita. Hotellin huonehinnat alkaen 420 euroa.

Toronto

Jopa miljoona ihmistä kerääntyy Torontoon vuosittain juhlimaan kaupungin Gay Pridea. Tämän kesän kohokohtiin kuuluu ilmainen Cyndi Lauperin puistokonsertti heinäkuun 3. päivä.

The Gladstone Hotel nostaa kunniaan Toronton paikallista osaamista. Jokainen 37 huoneesta on yksilöllisesti eri taiteilijan suunnittelema. Huoneista haluttiin hyvin eri tyylisiä, joten taitelijan määritelmä pidettiin laajana. Torontolaisuus näkyy myös mm. kylpyhuoneiden saippuoissa, jotka ovat paikallista orgaanista tuotantoa. Hotellissa järjestetään säännöllisesti erilaisia tapahtumia konserteista taideworkshoppeihin. Hotellin huonehinnat alkaen 152 euroa.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 23.6.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.