Hullu vapaapainija käynnisti aamuväsymykseen liittyvän äärimmäisen kokeilun

Lokakuun alussa Philips julisti hakuun ihmiskoekaniinin pestin äärimmäisessä Philips Wake Up Experiment -kokeilussa. Kiinnostus tehtävää kohtaan oli paljon odotettua suurempi: yli 2000 henkilöä oli valmis uhrautumaan parempien aamujen toivossa. Kokeilun aikana yksi henkilö pääsee testaamaan 30 mahdollista ja mahdotonta herätysmenetelmää löytääkseen parhaan tavan päästä sängystä ylös.

Testihenkilön etsintä on nyt päättynyt ja kokeilu voi alkaa. Valinta kohdistui 24-vuotiaaseen muusikkoon Henrik Ljungqvistiin, joka koki eilen aamulla ensimmäisen 30 herätyksestä. Sen suoritti raivokas vapaapainija, joka heittäytyi sängylle aamutuimaan.

– Minun on erittäin vaikea päästä aamuisin ylös sängystä ja ajattelin kokeilun tuovan helpotusta. En vielä tarkalleen tiedä, mihin olen lupautunut. Uskon, että tästä tulee hullua mutta hauskaa, kunhan herätyksiin ei liity hämähäkkejä tai käärmeitä, koekaniini Henrik toteaa.

Lisää kohua aiheuttavia herätyksiä on varmasti luvassa Lucian päivään asti jatkuvan kokeilujakson aikana.

– Herätysmenetelmien sopivuus arkipäivään ei ehkä ole aivan itsestään selvää, mutta uskomme kokeilun parantavan siitä huolimatta monen suomalaisen aamuja. Julkaisemme joka aamu uuden videon herätyksestä, ja päivien aloittaminen makoisalla naurulla talven pimeyden keskellä tuntuu lyömättömältä konseptilta, Philipsin pohjoismainen markkinointipäällikkö Carina Franzén sanoo.

Philips Wake Up Experiment on osa uuden, parannellun Philipsin Wake-up Light -valon pohjoismaista lanseerausta. Wake-up Light on herätysvalo, joka herättää luonnollisella ja miellyttävällä tavalla ja on saanut inspiraationsa auringonnousun muodosta ja valosta.
Kokeilu alkoi 14. marraskuuta ja jatkuu 13. joulukuuta asti. Joka aamu kello 07.00 julkaistaan uusi herätysvideo. Yleisö voi osallistua kokeiluun ehdottamalla tutkijoille mahdollisia herätysmenetelmiä.

Seuraa kokeilua osoitteessa www.wakeupexperiment.com tai www.facebook.com/Philips.WakeUpExperiment.

Lisätietoja Wake Up Experimentista antaa Philips Consumer Lifestylen lehdistövastaava Max Hellström,

puh.: +46 708 32 21 05, sähköposti: max.hellstrom@philips.com

Voit seurata kokeilua myös MyNewsdesk-sivustolla.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 122 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2011 yritys saavutti 22,6 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana.

Uutisia: www.philips.fi/uutiset

Henrik Ljungqvist, ihmiskoekaniini. Kuva: Nathalie Cano.

Philipsin työryhmä

Carina Franzén, Marketing Manager