iPad ja iPhone mukaan BIM-työnkulkuun

Nyt Apple App Storesta löytyy uusi Tekla BIMsight Note, jonka avulla Tekla Open BIM -työnkulkuun voi liittyä iOS-mobiililaitteilla. Kirjoitetun viestin ja mallista otetun kuvan yhdistelmä on tehokas väline projektiviestinnässä. Nyt Tekla BIMsightissa luotuja viestejä voi vastaanottaa ja niihin voi vastata iPhonella tai iPadilla.

Tekla BIMsight Note on ilmainen työkalu työmaalla ja tien päällä tapahtuvaa viestintää varten. Sovelluksella Tekla BIMsightin viestit voi lukea, lähettää edelleen kommenttien kanssa ja niihin voi vastata iPhonella tai iPadilla. Huomautus, joka aikaisemmin olisi jäänyt tekstiviestiarkistoon tai unohtunut puhelinkeskustelun jälkeen, jättää nyt jäljen BIM-työnkulkuun. Viestin ja kommentit voi jäljitttää.

Sovelluksella nekin, joilla ei ole BIM- tai CAD-työkaluja käytössään, voivat osallistua BIM-prosessiin. Tekla BIMsight Noten käyttäminen on yhtä helppoa kuin tekstiviestin tai sähköpostin lähettäminen. Mallin ongelmakohteesta napattu kuva auttaa välttämään väärinkäsityksiä sekä toimistossa että työmaalla. Nyt kuvan katsominen ja kommentointi onnistuu laitteella, joka mahtuu taskuun. Lataa ilmainen Tekla BIMsight Note iPadiin tai iPhoneen Apple App Storesta. Tekla BIMsight on saatavana Windows-tableteille ja -tietokoneille.

Lisätietoja: Jussi Ketoja, markkinointipäällikkö, Tekla BIMsight, p. +358 30 661 1838, jussi.ketoja (at) tekla.com

Tekla
Ohjelmistoyhtiö Tekla on edelläkävijä siirryttäessä digitaalisten tietomallien käyttöön. Yhtiö tarjoaa rakennus-, infra- ja energiatoimialoilla toimiville asiakkailleen yhä merkittävämpiä kilpailuetuja. Teklalla on asiakkaita 100 maassa, toimisto 15 maassa ja maailmanlaajuinen kumppaniverkosto. Konsernin palveluksessa on tällä hetkellä noin 500 henkilöä, josta lähes 200 ulkomailla. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Espoossa. Tekla on perustettu vuonna 1966, ja se on yksi Suomen vanhimmista ohjelmistoyrityksistä. Teklasta tuli osa Trimbleä heinäkuussa 2011.

Tekla BIMsight on tietomallisovellus mallipohjaiseen projektiyhteistyöhön. Helppokäyttöisen sovelluksen avulla voi katsella, vertailla ja yhdistellä kaikkien rakennushankkeen osapuolten tuottamia malleja. Ongelmakohdat voidaan tunnistaa ja ratkaista jo aikaisessa suunnitteluvaiheessa. Tekla BIMsight on yhteistyökalu, joka mahdollistaa mallipohjaisen viestinnän kaikkien toimijoiden kanssa. Kuka tahansa voi ladata Tekla BIMsightin itselleen ilmaiseksi Internetistä. Yli 100 000 rakennusalalla toimivaa ihmistä lähes 150 maasta ovat jo tehneet niin.