Jäätelömatka Etelä-Ruotsiin

Kuinka moni tietää, että keskellä Tukholmaa sijaitsee jäätelötehdas? Hotels.com selvitti Kungsholmenin lisäksi myös muut Etelä-Ruotsin parhaat jäätelönvalmistajat, jotka käyttävät paikallisia raaka-aineita ja ekologisia menetelmiä. Lähde mukaan makumatkalle kesäiseen Ruotsiin – viileissä tunnelmissa!

Pipers glace, Hamburgsund

Vuonna 1901 italialaisen Pietro Ciprianin perustama Piper Glace käyttää paikallisia maitotuotteita ja kananmunia. Ulkomailta hankittavat ainekset, kuten kaakao ja vanilja, ovat aina reilun kaupan tuotteita. Makuina tarjoillaan herkullisia ruotsalaisia marjoja ja hedelmiä.

Piper Glacen päämaja sijaitsee viehättävässä Hamburgsundin rantakaupungissa Länsi-Göötanmaalla. Hyvä hotelli lähiseudulla on hotelli Tanumstrand. Satamahotelli on ihanteellinen vaihtoehto lapsiperheille ja golfin harrastajille. Hotellin läheisyydessä järjestetään 30. heinäkuuta 1980-luvun menestysyhtyeen Europen telttakonsertti. Hotelliyön hinnat alkaen 136 euroa.

Lejonet & björnen, Göteborg

Pieni göteborgilainen jäätelötehdas on nimetty leijonaksi ja karhuksi. Yritys avasi tänä keväänä Göteborgin keskustaan myös oman jäätelöbaarin. Kaikki tehtaan 30 jäätelöä ovat saaneet ruotsalaisen orgaanisen tuotannon KRAV-merkinnän. Jäätelötehtaan omistavat entinen MM-tason jalkapalloilija Håkan Mild ja hänen kumppaninsa.

Masu täynnä jäätelöä on hyvä levähtää Gothia Towers -hotellissa. Hotelli on panostanut aamiaispöytäänsä ja tarjoilee aina kauden mukaisia tuoreita ja ekologisia ruokia. Ylemmän hintaluokan huoneiden aamupala tarjoillaan 23. kerroksen näköalaravintolassa. Hotelliyön hinnat alkaen 98 euroa.

Olof Viktor, Glemminge

Skånessa Ystadin ja Simrishamnin välillä valtatie 9:n varrella sijaitsee Olof Viktorin perinteinen leipomo. Leipää ja leivonnaisia valmistetaan vanhanajan menetelmin kiviuunissa. Useita kunniamainintoja Ruotsissa voittanut leipomo valmistaa myös jäätelöä. Luonnonmukaiseen jäätelöön kuuluu vain neljä raaka-ainetta: tuore maito, kerma, sokeri ja munankeltuainen. Tämän lisäksi jäätelö maustetaan marjoilla, hedelmillä, suklaalla tai vaniljalla,

Ystad Saltsjöbad on viehättävä rantahotelli Ystadissa. Kesällä kylpylähotellissa on tarjolla muun muassa yöjoogaa tähtitaivaan alla. Matkalla Olof Viktorin jäätelöpuotiin kannattaa pysähtyä Alen kivillä. Laivan muotoinen kivimuodostelma on arvioiden mukaan rakennettu muinaisrautakaudella tai viikinkiajalla. Hotelliyön hinnat alkaen 123 euroa.

Kungsholmens glassfabrik, Tukholma

Jäätelöä valmistetaan myös aivan Tukholman keskustassa Kungsholmenissa. Jäätelötehtaalla on myös myymälä trendikkäässä Södermalmin kaupunginosassa. Pitempään Tukholmassa viihtyvät voivat tilata oman makunsa mukaan mittatilaustyönä tehdyn ”jäätelöpommi”-kakun.

Neljän tähden First Hotel Amaranten sijaitsee kulman takana jäätelötehtaasta. Hotelli on lähellä keskustaa sekä nähtävyyksiä, kuten Tukholman kaupungintaloa. Viime vuonna hotelli sai Nordic ekolabel -sertifikaatin, joten ekologinen jäätelömatkailija voi nukkua yönsä hyvillä mielin. Hotelliyön hinnat alkaen 94 euroa.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 8.7.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard (at) hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 135 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.