Juhli läpi yön Euroopan bilekaupungeissa

Ympäri Eurooppaa sijaitsee mielenkiintoisia kaupunkeja, joissa bileet jatkuvat aina aamuun asti. Vilkkaasta yöelämästä kiinnostuneille Hotels.com on listannut kaupunkeja, joista löytyvät kiinnostavimmat yökerhot, viihtyisimmät baarit ja tunnelmallisimmat pubit. Vaikka meno jatkuisi läpi yön, väsyneelle matkailijalle on tarjolla myös useita viihtyisiä hotelleja, joissa levätä ― viimeistään aamuyöstä.

Löydä Tallinna uudelleen Vaikka monelle suomalaiselle Tallinna on tuttu viikonloppujen lomakohde, kaupungin tasokas yöelämä on saattanut jäädä useilta huomaamatta. Keskustasta löytyy vanhoja pubeja modernien yökerhojen vieressä, mikä takaa yöeläjille paljon valinnan varaa. Vanha kaupunki on hyvä paikka aloittaa ilta, kun taas loppuillaksi kannattaa suunnata esimerkiksi Club Hollywood ja Venus Club -yökerhoihin. Hotellivinkki: Sokos Hotel Viru, Tallinna, Viro (neljä tähteä) Tämä keskeisellä paikalla sijaitseva hotelli on sopiva nukkumispaikka yöelämän uuvuttamille matkustajille. Hotelli sijaitsee samassa rakennuksessa Tallinnan suositun ostoskeskuksen Viru Keskuksen kanssa. Hinnat alkaen 77 € yöltä. Madrid ― espanjalaisten bilekaupunki Madrid ei ole ainoastaan Espanjan pääkaupunki, vaan se on myös Espanjan suosituin bilekaupunki. Yksi suosittu yökerho, jossa voi tavata myös kuuluisia espanjalaisia näyttelijöitä ja härkätaisteljoita, on The Penthouse. Yökerho sijaitsee ME Madrid -hotellin katolla Plaza Santa Ana:n lähellä. Läheltä löytyy myös useita muita mielenkiintoisia baareja ja yökerhoja. Myös Ibiza ja Barcelona ovat suosittuja Espanjan bilekaupunkeja Madridin ohella. Hotellivinkki: ME Madrid Hotel, Madrid, Espanja (neljä ja puoli tähteä) Tämä Madridin keskustassa sijaitseva luksushotelli on oivallinen tukikohta yöelämässä viihtyville matkailijoille. Yön rientojen välillä voi käydä rentoutumassa hotellin lähellä sijaitsevassa kylpylässä, jossa on myös kuntokeskus. Hinnat alkaen 161 euroa yöltä. Amsterdam houkuttelee aina Amsterdam on ollut loistavan bilekaupungin maineessa jo vuosia. Laaja valikoima baareja, pubeja ja yökerhoja houkuttelevat matkaajia Amsterdamin yöelämään yhä uudelleen. Tutustumisen arvoisia ovat esimerkiksi seuraavat suositut yökerhot: Bitterzoet, Club 8 ja Panama. Paikalle kannattaa tulla ajoissa, sillä suosituimmat klubit ovat illasta toiseen täynnä. Hotellivinkki: Hotel Vondel, Amsterdam, Hollanti (neljä tähteä) Tämä hotelli sijaitsee pienellä sivukadulla kaupungin keskustassa. Hotellin sisustus on vasta uusittu ja se tarjoaa väsyneille juhlijoille rauhallisen ympäristön levätä. Pirteimmät matkailijat voivat vuokrata hotellilta pyörän ja tutustua Amsterdamiin myös päiväsaikaan. Hinnat alkaen 85 euroa yöltä. Lissabon on yöelämän unohdettu helmi Viime aikoina Lissabonin yöelämä on nostanut suosiotaan erityisesti nuorten keskuudessa. Esimerkiksi Bairro Alton alue Lissabonin keskustassa saattaa vaikuttaa hiljaiselta päivisin, mutta kaupunginosa herää eloon vasta auringon laskun jälkeen. Alueella on paljon vilkkaita yökerhoja, ravintoloita ja baareja, joista valita mieleisensä. Hotellivinkki: Internacional Design Hotel, Lissabon, Portugali (neljä tähteä) Tämä hotelli sijaitsee Lissabonin keskustassa, mutta tarjoaa silti rauhalliset ja hiljaiset huoneet. Hotellissa on ystävällinen ja mukava henkilökunta. Hinnat alkaen 93 euroa yöltä. Galwayn sykkeessä Unohda Dublin ja suuntaa suoraan Galwayhin, jos kaipaat vilkasta yöelämää. Kaupunki saattaa vaikuttaa hiljaiselta päivisin, mutta pimeän tullen Galway paljastuu vilkkaaksi bilekeskukseksi. Kaupungissa on sekä perinteisiä irlantilaisia pubeja että sykkiviä yökerhoja, joista kannattaa tutustua ainakin Central Park Nightclub -yökerhoon. Yökerho on noin 20 vuotta vanha ja edelleen täynnä juhlijoita joka viikonloppu. Hotellivinkki: G-Hotel, Galway, Irlanti (viisi tähteä) Tämä värikäs hotelli on hyvä valinta Galwayn yöelämään tutustuville. Hotellissa on sauna, poreamme sekä kuntokeskus, jotka palauttavat väsyneimmänkin matkailijan voimat. Hinnat alkaen 131 euroa yöltä. Maaginen Manchester Lontoon yöelämälle vaihtelua kaipaavan kannattaa suunnata Manchesteriin. Jalkapallokaupungin maineessa oleva Manchester tarjoaa urheilun lisäksi vilkkaan ja jännittävän yöelämän. Ilta kannattaa aloittaa peribrittiläisistä pubeista ja jatkaa matkaa yökerhoihin kuten Lammars ja Odd Bar. Hotellivinkki: Hilton Manchester Deansgate, Manchester, Iso-Britannia (neljä tähteä) Tämän neljän tähden hotellin palveluihin kuuluvat muun muuassa erilaiset hieronta- ja kauneuspalvelut, jotka piristävät yön yli valvoneen matkailijan valmiiksi seuraavaa iltaa varten. Hotellin huonepalvelu palvelee asiakkaitaan ympäri vuorokauden. Hinnat alkaen 106 euroa yöltä. Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 30.9.2009, joten muutokset ovat mahdollisia.