Kuninkaallista menoa Lontoossa

Koko maailman katseet kääntyvät kohti Lontoon Westminister Abbeyn kirkkoa kun prinssi William ja Kate Middleton sanovat toisilleen tahdon perjantaina 29.4.2011. Huhujen mukaan häämatka suuntautuu ainakin Jordaniaan. Ensin kuitenkin juhlitaan häitä, ja tämän kuninkaallisen tapahtuman kunniaksi Hotels.com kokosi ainutkertaisen oppaan kuninkaallisten Lontooseen. Unohda siis Buckinghamin palatsin edessä väijyminen ja seuraa tätä opasta, niin pääset mahdollisimman lähelle nuoria kuninkaallisia.

Shoppailemaan – tarvitsethan jotain kuninkaallista päälle pantavaa…

Harvey Nichols Knightsbridgessä on yksi nuorten kuninkaallisten suosikeista mitä tulee shoppailuun. Jos haluat näyttää yhtä häikäisevältä kuin morsian Kate, etsi käsiisi designmerkki Issan mekko. Kate oli pukeutunut Issan mekkoon paljon puhutussa kihlajaistilaisuudessa. Nuorten miesten tulee puolestaan hankkia etiketinmukainen kauluspaita iltamenoihin. Paras paikka löytää oikeanlainen paita on brittiläinen paitavalmistaja Turnbell & Asserin liike, joka tarjoaa rohkeita värivaihtoehtoja, pukeutumisetikettiä kuitenkaan unohtamatta. Mikään asu ei ole täydellinen ilman oikeanlaisia kenkiä. Laadukkaita nahkakenkiä myy muun muassa lähellä St. James’ Palacea sijaitseva kenkäkauppa John Lobb. Miehille, jotka tavoittelevat hieman rennompaa lookia, Mayfairissa sijaitseva Polistas tarjoaa runsaan valikoiman erilaisia kenkiä.

Kuva: Maraton House Hotel

Ulos syömään – syö jotain joka kelpaisi jopa kuninkaallisille

Ravintola Bluebird Chelsean King’s Roadilla on yksi Katen suosikkiravintoloista. Tämä trendikäs ravintola, josta löytyy kahvila, baari ja leipomo, tarjoilee kolmen ruokalajin lounaita jopa vain 26 eurolla. Sinulla ei siis tarvitse olla kuninkaan tulot pystyäksesi syömään Bluebirdissä. Jos etsit jotain vielä trendikkäämpää, valitse Brompton Bar & Grill Old Brompton Roadilla. Prinssi William on bongattu tästä ravintolasta useaan otteeseen. Kaupungilla huhutaan, että myös perinteikäs italialainen ravintola La Famiglia Langton Streetilla on yksi kuninkaallisten suosikkiravintoloista. Jos taas mielesi tekee espanjalaisia tapaksia, Tendido Cero on valintasi.

Kuva: Myhotel Chelsea

Cocktaileja – ole cocktailkuningas

Chelsean seurapiireissä hehkutetaan edelleen hiljattain avattua klubia nimeltä Public. Tämä on oikea paikka kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa. Tanssilattian keskelle on sijoitettu karuselli ja VIP-tilat on sisustettu muistuttamaan karkkikauppaa. Intiimimpää tunnelmaa tarjoaa puolestaan Boujis Thurloe Streetilla. William ja Harry ovat molemmat aikanaan viettäneet paljon aikaa tällä klubilla. Prinssien serkku Beatrice taas viihtyy huipputrendikkäässä Movidassa ja julkkisten suosimassa Whisky Mistissä.

Missä yöpyä

Sydney House Chelsea, Lontoo, Yhdistynyt Kuningaskunta (neljä tähteä)

Sydney Hotel Chelsea on tyylikäs kaupunkihotelli yhdessä Lontoon vilkkaimmista kaupunginosista. Hotellin lähellä sijaitsee muun muassa King’s Road, Knightsbridge ja Fulham Road. Kuuluisat tavaratalot Harrods ja Harvey Nichols sekä osa Lontoon hienoimmista ravintoloista sijaitsee kävelymatkan päässä hotellista. Hotellilla on myös oma elegantti cocktailbaari, jonka intiimi tunnelma muistuttaa yksityisen asunnon olohuonetta. Hinnat alkaen 138 euroa yöltä.

Enterprise Hotel, Lontoo, Yhdistyneet Kuningaskunnat (kolme tähteä)

Tämä hotelli sijaitsee kansainvälisessä Kensingtonin kaupunginosassa. Lähellä hotellia sijaitsevat muun muassa Buckinghamin palatsi, Royal Albert Hall, Big Ben ja Trafalgar Square. Kensington ja trendikäs Knightsbridge tarjoavat myös mahdollisuuden shoppailuun. Hinnat alkaen 76 euroa yöltä.

Kuva: Myhotel Chelsea

Myhotel Chelsea, Lontoo, Yhdistynyt Kuningaskunta (neljä tähteä)

Tämä tyylikäs viktoriaaninen rakennus sijaitsee rauhallisen kadun varressa Chelsean kaupunginosassa. King’s Roadin kaupat löytyvät kävelymatkan päästä. Hotelli tarjoaa vierailleen kylpyläpalveluita, kuntosalin ja vuorokauden ympäri auki olevan baarin, jossa tarjoillaan sekä cocktaileja että ruokaa. Hinnat alkaen 119 euroa yöltä.

Maraton House Hotel, Lontoo Yhdistynyt Kuningaskunta (kolme tähteä)

Kuva: Maraton House Hotel

Tämä perheyrityksenä toimiva hotelli sijaitsee vehreiden puiden reunustamalla sivukadulla Kensingtonissa. Vieraat voivat aloittaa aamunsa syömällä aamupalaa hotellin valoisassa ruokailutilassa ja palata hotellille shoppailukierroksen jälkeen nauttimaan iltapäiväauringosta hotellin terassilla. Hinnat alkaen 67 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 19.4.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.