Lähde jouluostoksille Euroopan shoppailukaupunkeihin

TIEDOTE 29.10.2009 Lähde jouluostoksille Euroopan shoppailukaupunkeihin Jouluun on vielä reilu pari kuukautta aikaa, mutta joululahjaostoksille kannattaa lähteä ajoissa. Tällä tavalla voi välttää pahimmat ruuhkat ja valikoimakin on laajempi kuin juuri ennen joulua, kun suosituimmat paitakoot alkavat olla loppu ja hittilahjat on myyty jo viikkoja sitten. Joululahjaostokset voi kätevästi yhdistää pidennettyyn viikonloppuun Euroopan parhaissa shoppailukaupungeissa. Hotels.com esittelee parhaimmat shoppailukaupungit ja niiden majoituskohteet. Länsi-Lontoon kaupat Lontoo nauttii hyvän shoppailukaupungin mainetta ja kaupungin kaupat vilkastuvat aina joulua kohden. Mutta unohda tupaten täynnä oleva Oxford Street sekä Covent Garden ja suuntaa mieluummin läntiseen Lontooseen. Voit piipahtaa Harrod’silla, mutta matkaa on hyvä jatkaa Ladbroke Groven, Westbourne Groven ja Marylebone Road kulmille asti. Näillä alueilla on paljon mielenkiintoisia kauppoja sekä ravintoloita ja baareja. Lounasvalikoima on runsas esimerkiksi Leicester Roadilla. Lähelle Ladbroke Grovea pääsee esimerkiksi metrolla jäämällä pois Holland Parkin asemalla. Hotellivinkki: K West (neljä tähteä) Tämä moderni hotelli on julkisivultaan lasia ja terästä. Hotelli sijaitsee lähellä Lontoon suurinta ja modernia Westfield Shopping Center -kauppakeskusta, josta voi käydä hakemassa vielä viimehetken ostokset. Shoppailupäivien välissä voi rentoutua ja nauttia hotellin saunasta, poreltaasta ja hierontapalveluista. Hinnat alkaen 110 euroa yöltä. Houkutteleva Pariisi Pariisin muodikkaimmat ja hehkeimmät liikkeet löytyvät Etienne Marcelista, jonne pääsee jäämällä metrosta Etienne Marcel -pysäkillä. Täällä sijaitsevat muun muassa Yohji Yamamoton, Kenzon ja Thierry Muglersin liikkeet vieri vieressä. Päiväkahvit kannattaa nauttia Café Lézard -kahvilassa, joka sijaitsee läheisellä puiden reunustamalla aukiolla. Kannattaa tutustua Place Goldoniin - Pariisin pisimmälle katetulle kauppakujalle, joka on täynnä sisustus- ja muotiliikkeitä. Pariisin kuuluisia leivonnaisia ja pasteijoita kannattaa käydä maistamassa vanhassa leipomossa nimeltä Stohr, joka sijaitsee Rue Montorqueil -kadun päässä. Hotellivinkki: Le relais des Halles (kaksi tähteä) Tämä on hyvä ja edullinen hotelli Pariisin keskustassa. Hotelli on myös aivan Les Hallesin, Pariisin tunnetuimman shoppailuparatiisin, läheisyydessä. Vaikka hotelli sijaitsee keskustassa takaa se rauhalliset huoneet asiakkailleen. Ihanan ranskalaisen aamiaisen saa hotellilta lisähintaan. Hinnat alkaen 84 euroa yöltä. Sukella keskelle Berliiniä Berliini on varsin loistava shoppailukaupunki. Ensimmäiseksi kannattaa suunnata Mitte-alueelle, josta löytyy kauppojen lisäksi kulttuuria ja turistinähtävyyksiä. Münzstrassen ja Torstrassen kaduilta löydät aitoja berliiniläisiä pikkuputiikkeja sekä vintage-liikkeitä. Berliinihän on ansainnut maineen Euroopan parhaimpana kaupunkina tehdä vintage-löytöjä. Toinen alue missä on ihania pikkukauppoja on Hackescher Markt. Hotellivinkki: Arcotel Velvet (neljä tähteä) Tämä hotelli sijaitsee melko lähellä Hackescher Marktin aluetta. Hotelli on sisustettu lämpimillä väreillä ja jokainen huone on erilainen. Lähellä sijaitsee myös Berliinin suosituimpia baareja ja ravintoloita. Hinnat alkaen 57 euroa yöltä. Milanosta löytyy muotia Milano on todellinen muodin keskus ja muotiin hurahtaneiden kannattaa suunnata ostoksille Via Montenapoleonelle ja Via della Spigalle, näillä kaduilla kaupungin parhaat putiikit ovat aivan vieri vieressä. Halpaa kaupungissa ei varmasti ole, mutta kauniita tavaroita ja valinnanvaraa on paljon. Italia on myös Prada-merkin kotimaa, joten kannattaa vierailla nostalgisessa putiikissa La Galleria -ostoskeskuksessa, joka on Piazza Duomon ja Piazza Scalan välissä. Samasta ostoskeskuksesta löytää myös esimerkiksi kuuluisia italialaisia Borsalinon hattuja. Hotellivinkki: Hotel de la Ville (neljä tähteä) Tämä hotelli sijaitsee aivan Piazza Duomon vieressä. Hotelllilla on virkistäviä palveluja kuten kuntokeskus, sauna, uima-allas ja erilaisia kauneudenhoitopalveluja. Lähellä on myös yksi Milanon johtavista tavarataloista nimeltä Rinascente. Hinnat alkaen 150 euroa yöltä. Wienin perinteiset joulumarkkinat Wienistä löytyy yksi Euroopan vanhimmista ja tunnetuimmista joulumarkkinoista nimeltä Christkindlmarkt. Markkinat järjestetään Wienin kaupungintaloa vastapäätä olevalla aukiolla. Ympäröivän puiston puut on koristeltu kauniilla valoilla ja ilmassa tuoksuu punssi, perinteinen inkiväärileipä sekä paahdetut mantelit. Markkinoilta löytyvät joulun omaperäisimmät lahjat ja korut. Markkinat ovat avoinna 14. marraskuuta alkaen 24. joulukuuta asti. Hotellivinkki: Bellevue Hotel (neljä tähteä) Tämä hotelli sijaitsee muutaman kilometrin päässä keskustasta historiallisella Alsegrundin alueella. Hotelli on ihanan tunnelmallinen kattokruunuineen ja holvikattoineen. Hotellin ravintolasta saa paikallista ruokaa ja sisustuksessa on mukailtu perinteistä itävaltaista tyyliä. Hinnat alkaen 62 euroa yöltä. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 27.10.2009, joten muutokset ovat mahdollisia. Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.com-edustajien haastattelu Hotels.com -lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com Aino Ruikka aino.ruikka@acsanafor.fi +358 40 706 8021 Cordy Griffiths cgriffiths@hotels.com +44 20 7019 2268 Hotels.com Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 100 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,3 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.