Lediajovalojen käyttö päiväaikaan lisää liikenteen turvallisuutta

Peräti joka viides kaikista tieliikenteen onnettomuuksista tapahtuu hyvällä säällä kirkkaassa päivänvalossa.[1] Euroopan komission raportin (08/06) mukaan päiväajovalojen käyttö vähentää tieliikenteen kuolemaan johtaneita onnettomuuksia kolmesta viiteen prosenttia.

Ledivalojen käyttö ajovaloina päivällä lisää huomattavasti auton näkyvyyttä muille autoilijoille ja jalankulkijoille. Ledit myös kuluttavat halogeenivaloihin verrattuna kymmenen kertaa vähemmän energiaa.

Philips DayLight -valikoiman uutuudet antavat kuljettajalle mahdollisuuden käyttää päiväsaikaan ledivaloja vakiohalogeenien sijasta. Tänä syksynä markkinoille ovat tulleet LED DayLight 4 ja LED DayLight 8.

Asentamisen jälkeen valot kytkeytyvät automaattisesti päälle, kun moottori käynnistetään. Uudet lamput lisäävät kuljettajan turvallisuuden tunnetta: LED DayLight 4 takaa erinomaisen näkyvyyden. LED DayLight 8 tarjoaa autoilijalle parhaan mahdollisen näkyvyyden ja korkealuokkaisen muotoilun.

Lisäksi nämä energiatehokkaat päiväajovalomallit ovat markkinoiden ohuimmat ja hyvin helpot asentaa autoihin.

LED DayLight 4 ja 8-valojen käyttö säästää auton muita lamppuja. Se vähentää yöajan lamppuvikoja ja harventaa polttimoiden vaihtoväliä. Polttoainetta säästyy 0,2 litraa sataa kilometriä kohden.

LED DayLight 4

LED DayLight 4 antaa kuljettajalle mahdollisuuden käyttää päiväsaikaan ledivaloja vakiohalogeenien sijasta.

Lampun yli 5000 tunnin käyttöikä vähentää huoltotarvetta.

Yhdistämällä korkeatehoisen Philips Luxeon® LED -lampun ja suuritehoisen heijastimen, LED DayLight 4 tuottaa erittäin voimakkaan ja laajan valokeilan.

LED DayLight 4 on yli puolet pienempi kuin useimmat markkinoiden parhaista tuotteista. Sen kiinnitystapa mahdollistaa helpon ja nopean asennuksen useimpiin autoihin myös tavalliselta autonkäyttäjältä. Valot syttyvät automaattisesti asentamisen jälkeen.

LED DayLight 8

LED DayLight 8 -valot voivat olla seisontavalotoiminnon ansiosta päällä aina, jolloin auton näkyvyys on taattu vuorokauden kaikkina aikoina. Samaan aikaan ne vetoavat autoilijoihin, jotka haluavat modernisoida autoaan tyylikkääksi ja samalla parantaa turvallisuuttaan.

- Valot kestävät yli 10 000 tuntia, jolloin auton elinikä poistaa huollontarpeen, toteaa myyntipäällikkö Marko Ilva Philips Autolampuista.

Suuritehoinen Philips Luxeon® Rebel LED -lamppu yhdistettynä tämän hetkistä huippua edustavan Total Internal Reflection -teknologiaan LED DayLight 8 tuottaa erittäin laajan ja kirkkaan valokeilan. Tätä ratkaisua käyttää uusissa malleissaan esimerkiksi Daimler.

Silaus tyyliä ja helppo asentaa

Muotoilu on tärkeä tekijä kuluttajien valinnoissa, varsinkin kun ajovalot ovat aina päällä. LED DayLight 8:n korkealuokkaisessa muotoilussa on erittäin ohut kahdeksan valon rivi, joka tekee valoista selvästi muista erottuvat.

Kompakti LED DayLight 8 on erittäin helppo asentaa ja se mahtuu pieneen tilaan. Plug & play -kiinnitysjärjestelmä tekee kytkemisestä helppoa.

[1] (Lähde: Federal German Bureau of Statistics)

www.pal-documents.com/led-daylight-presskit/

Ohjemyyntihinnat

DayLight8 -ledivalosarja 179 euroa.

DayLight4 -ledivalosarja 99 euroa.

Lisätietoja:

Käthryn Cars

Press contact Philips Nordics

kathryn.cars@philips.com

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 116 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: www.philips.com/newscenter