Maailman parhaat lelukaupat kutsuvat lapsia ja lapsenmielisiä

Joulunalusaika on paras hetki päästää irti sekä perheen pienimmät että oma sisäinen lapsensa. Supermarkettien leluhyllyjen välistäkin löytyy joulutunnelmaa, mutta todellisen lapsuuden ihmemaan etsijöille Hotels.com esittelee lumoavimmat lelukaupat ympäri maailmaa.

New York, Yhdysvallat

FAO Schwartz on yksi maailman kuuluisimmista lelukaupoista. Leluimperiumin perusti Frederick August Otto Schwartz vuonna 1870, ja lopulliseen maineeseen kauppa nousi 1980-luvun elokuvassa Big — isoksi yhdessä yössä. Elokuvassa Tom Hanks soittaa jättimäisiä koskettimia hyppien niiden päällä. Lasten unelmakaupassa on myynnissä kaikkea pyöristä Barbie-nukkeihin, sekä vaikuttava kokoelma pehmoleluja joista osa on oikean eläimen kokoisia. Leluesittelyitä pidetään pitkin päivää, ja arki-iltapäivisin satutunteja klo 13 ja klo 15. Kaupassa on myös oma herkkupuoti FAO Schweetz jossa myydään pirtelöitä, leivonnaisia ja makeisia.

Kuva: Park Central New York

Hotellivinkki:

Park Central New York (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 90 € yöltä
Hotellin sijainti ei voisi olla keskeisempi: Broadwaylle on matkaa korttelin verran, Fifth Avenuelle kaksi korttelia ja Central Park on myös aivan lähellä. Vaikka hotelli sijaitsee keskellä yhtä maailman sykkivintä kaupunkia, tarjoaa se asiakkaille myös rauhaisaa lepoa, sillä hotellihuoneissa on kiinnitetty erityishuomiota äänieristykseen.

Kuva: Park Central New York

Lontoo, Iso-Britannia

Seitsenkerroksinen Hamleys of London on maailman vanhimpia ja suurimpia lelutaivaita. Hamleysin lelukauppa perustettiin vuonna 1760, ja tämä Regent Streetillä sijaitseva rakennus on nykyisin yksi Lontoon suosituimpia vierailukohteita niin lapsille kuin aikuisillekin. Tavaratalon valikoimiin kuuluu yli 40 000 lelua, ja esimerkiksi askartelutarvikkeita on kokonaisen kerroksen verran. Halimisesta tykkääville on tarjolla valtavasti pehmoleluja, kuten oikean eläimen kokoisia kirahveja ja norsuja.

Hotellivinkki:

The Rembrant (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 156 € yöltä

Varakkaassa Knightsbridgen kaupunginosassa sijaitseva hotelli on sijainniltaan täydellinen Lontooseen tutustumista varten. Lähellä sijaitsee West Endin runsas ravintola- ja teatteritarjonta, sekä kuuluisa Harrodsin tavaratalo. Myös Buckinghamin palatsi on kivenheiton päässä. Hotellin yhteydessä on kylpylä.

Shanghai, Kiina

Ikuisten pikkutyttöjen ja muiden Barbie-fanien ehdoton tavarataivas on House of Barbie, eli Barbie-talo Kiinan Shanghaissa. Tämä Barbien lippulaivamyymälä on kuusikerroksinen. Pääportaikon ympärillä kohoaa seinä, jossa tuhannella Barbiella on oma läpinäkyvä lokeronsa. Kaupassa voi paitsi ostaa Barbie-nuken, myös suunnitella oman nukkensa tai vaikkapa juhlia syntymäpäiviään. Vanhemmat Barbie-fanit voivat nauttia vaaleanpunaisista kasvonaamioista kaupan kylpylässä, ostaa Barbien inspiroimia vaatteita tai siemailla Barbie- drinkkejä kuten Barbietineja tai Glamourpolitaneja kaupan baarissa.

Kuva: The Westin Bund Centre Shanghai

Hotellivinkki:

The Westin Bund Centre Shanghai (viisi tähteä)

Hinnat alkaen 180 € yöltä

Tämä hotelli sijaitsee kahdessa modernissa tornirakennuksessa, joista on näkymät merelle. Keskeinen sijainti on tärkeää kansainvälisen kaupungin tutkimisen kannalta. Hotellin aulassa on lasinen portaikko, jonka valaistus vaihtaa väriä muutaman sekunnin välein. Vieraat voivat rentoutua 12-metristen palmujen alla.

Kuva: The Westin Bund Centre Shanghai

Tokio, Japani

Tokiossa sijaitseva Kiddy Land on tavarataivas etenkin kaikille kitschistä innostuneille. Tämä Japanin suosituimpiin kuuluva lelukauppa avasi ovensa ensimmäisen kerran vuonna 1946. Kuusikerroksinen Kiddy Land tarjoaa jokaiselle jotakin, tai kaikille kaikkea: valikoimiin kuuluu leluja eri puolilta maailmaa sekä japanilaisia erikoisuuksia. Hello Kitty -faneille löytyy hulppea valikoima mitä erilaisimpia tuotteita kuten sukkia ja piirustustarvikkeita, sekä valtavan kokoisia Hello Kitty -pehmoleluja.

Hotellivinkki:

Hotel Grand Palace (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 119 € yöltä
Hotelli sijaitsee lähellä metroasemaa sekä useita Tokion suosituimpia turistinähtävyyksiä, kuten modernin taiteen museota ja tiedemuseota. Hotellissa on 23 kerrosta, joista ylimmässä on ranskalaista ruokaa tarjoileva ravintola upeine näköaloineen.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 29.11.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.