Matkakiikarissa kaukomaiden kaupunkikohteet

Hotels.com listasi muutaman erityisen kiinnostavan kaukaisemman kaupunkikohteen hotelleineen tälle matkustusvuodelle. Tervetuloa mukaan matkalle maailman ääriin!

Marrakesh, Marokko

Ilma tuoksuu mausteiselta ja makealta. Kaikkialta pulppuaa kiihkeä puheensorina, kun basaarissa neuvotellaan asiaankuuluvasti hinnasta. Kojuissa aukeaa tavarataivas punaisen ja ruskean sävyissä, kun ylelliset matot kutsuvat hyvien tarjousten etsijää. Silkin kosketus tuntuu ylelliseltä, ja vesipiipusta nouseva makea omenantuoksuinen höyry kiehtoo — pitäisikö kokeilla? Torikahvilan matalilla jakkaroilla istuva ystäväporukka ainakin nauttii olostaan remakan naurun perusteella. Marrakeshin taivas muuttuu vähitellen vaaleanpunaiseksi auringon laskiessa kaupungin ylle. Taivaanrannan viivaa rikkovat kauniit tornit, jotka ovat kuin Tuhannen ja yhden yön sadun kuvituksesta. Jossain kajahtaa rukouskutsu, ja eksoottisen kaupungin illassa aika pysähtyy.

Riads Passion (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 61 euroa yöltä

Riads Passion on ainutlaatuinen ja perinteinen hotelli. Se sijaitsee perinteisessä marokkolaisessa riadissa, eli talossa jonka keskellä on sisäpiha. Hotelli sijaitsee keskellä medinaa eli vanhaa kaupunkia, ja sen tunnelmallisella kattoterassilla on hyvä nauttia paikallista minttuteetä auringonlaskua ihastellessa.

Miami, Yhdysvallat

Kuuma kesäpäivä Miamin rantabulevardilla hehkuu herkullisissa karkkiväreissä. Aurinko helottaa kirkkaalta taivaalta, katua reunustavien palmujen lehdet liikkuvat tuulen vienossa vireessä, ja suloiset talot on maalattu iloisesti keltaisen, turkoosin ja pinkin väreillä. Trooppiselta maistuva piña colada virkistää ihanasti kuubalaistyylisellä terassilla istuvaa nautiskelijalomailijaa. Ohitse kiitävät 1950-luvun avoautot ja rullaluistelijat. Tyynenvaltameren suolainen tuoksu sekoittuu ravintolasta leijailevaan tuoreen kalan merelliseen kutsuun. Latinalaiset rytmit täyttävät ilman, banjon ja kitaran rytmit saavat tanssijalan heräämään. Arkihuolet on unohdettu kauan sitten, on vain Miamin värikkään villi kesä.

Avalon Hotel - Miami Beach (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 116 euroa yöltä

Legendaarisella South Beachilla sijaitseva art deco -tyylisuunnan boutique-hotelli on Miamia parhaimmillaan. Hotellissa on maineikas kalaravintola sekä viihtyisä aulabaari terasseineen. Osasta hotellihuoneita on näkymä läheisen rannan kultahietikolle ja kirkkaan siniselle Tyynellemerelle.

Hong Kong

Olo on kuin muurahaispesässä; ihmisiä viuhtoo ohi oikealta ja vasemmalta. Taivasta hipovat pilvenpiirtäjät kohoavat jylhinä joka puolella luoden korkeateknologista tunnelmaa kekseliäine arkkitehtonisine ratkaisuineen. Kaupungin miljoonat valot näyttävät horisontissa pieniltä tähdiltä valaistessaan pimenevää iltaa. Vaikka tunnelma on nykyaikainen ja kiihkeä kuin sci-fi-elokuvassa, pilvenpiirtäjien takaa kohoavat vehreät kukkulat tuovat luonnonläheistä tunnelmaa. Äänimaailma muodostuu liikenteen vilkkaista tööttäilyistä, iloisista ystävien jälleennäkemisistä, jostain kuuluu menevä paikallinen pop-kappale. Ilmassa tuoksuu lämpimältä illalta ja huumaavilta katukeittiön herkuilta. Ei ihme, että Hong Kong tarkoittaakin tuoksuvaa satamaa. Nyt ollaan ihanan kaukana kotoa.

Cosmopolitan Hotel Hong Kong (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 86 euroa yöltä

Ylellinen Cosmopolitan Hotel Hong Kong sijaitsee Hong Kongin saarella, Wan Chain kaupunginosassa, joka on kaupungin shoppailutaivas. Hotellilta kulkeekin ilmainen bussi läheiselle Times Squaren ostosalueelle. Suurimmasta osasta hotellihuoneita avautuu upea näkymä Hong Kongin ylle.

Tel Aviv, Israel

Aurinko porottaa taivaalta ja jäätelö sulaa sormiin. Onneksi kevyt tuulenvire havisuttaa sypressejä valkoisten kivitalojen reunustamalla kadulla. Tuntuu kuin olisi astunut ajassa taaksepäin vuosisatoja. Yhtäkkiä kuitenkin mukulakivikatu johdattaa aukiolle, joka on täynnä kansainvälisiä muotimerkkejä. Aukiota reunustavat tyylikkäiden kahvilabaarien terassit, joilla ihmiset nautiskelevat erilaisia kahvidrinkkejä. Sisäkaupungissa on helteistä, onneksi rannalle ei ole pitkä matka, shoppailukierroksesta väsähtäneille jaloille tekee hyvää upottaa ne hiekkaan. Illan tullessa voi vielä nauttia israelilaisen keittiön herkullisista antimista ravintolassa pilvenpiirtäjän yläkerroksessa ja ihailla auringonlaskua sykkivän kaupungin ylle. Kaupungin, joka on yhtä aikaa viehättävä vanhanaikainen kylä, kiihkeä suurkaupunki ja rentouttava rantakohde.

Park Plaza Orchid Tel Aviv (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 132 euroa yöltä

Rantakadulla sijaitsevan viihtyisän hotellin huoneet on sisustettu tyylikkäästi, ja lähes kaikista huoneista avautuu näkymät merelle. Huoneissa on myös langaton internetyhteys. Hotellissa on kuntoklubi sekä uima-allas.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 7.3.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.