Näin suomalainen voi säästää verkko-ostoksissa

Musta perjantai aloittaa perinteisesti joulumyynnin USA:ssa. Ilmiö on verkko-ostosten yleistymisen myötä laajentunut koskettamaan myös suomalaisia. Viisas verkkoshoppailija kartoittaa alennusmyynnit, ajoittaa ostoksensa mustaan perjantaihin ja kerää itselleen bonukset käteisenä tilille. Tänä vuonna musta perjantai on 23. marraskuuta.

Black Friday, musta perjantai, on vuosittainen kiitospäivän jälkeinen perjantai, jolloin amerikkalaiskaupat avaavat ovet aikaisin ja myyvät tuotteita reilusti alennettuun hintaan. Musta perjantai on lähtölaukaus joulumyynnille.

– Vasta harva edelläkävijä suomalaisista verkkokaupoista tarjoaa erikoistarjouksia mustana perjantaina, mutta suomalaiset pääsevät edullisiin hintoihin käsiksi ulkomaisissa verkkokaupoissa. Esimerkiksi Applella on ollut tapana tarjota erikoishintaisia tuotteita oikeastaan vain yhtenä päivänä vuodessa: mustana perjantaina, kertoo Suomen Ostohyvitys Oy:n toimitusjohtaja Lasse Järvinen.

Joululahjoissa on nyt mahdollista säästää ja jopa kerätä rahaa takaisin. Siirtymällä verkkokauppoihin Ostohyvitys.fi -sivun kautta voi jokainen suomalainen kerätä jouluostoksistaan bonusta.

– Tämän vuoden trendinä on selvästi aineettomien lahjojen suosio. Verkosta ostetut joululahjat keskittyvät palveluihin kuten hemmotteluhoito, illallinen puolisoiden kesken tai perheen yhteinen puuhapäivä. Joulun aikaan tehdään paljon verkko-ostoksia ja bonusten kerääminen on sananmukaisesti kuin rahan laittamista pankkiin ilman palveluun kirjautumista suurempaa vaivaa, kuvailee Järvinen.

Ostohyvitys.fi on Suomen ensimmäinen bonusta verkko-ostoksista tarjoava sivusto. Palvelu tarjoaa käyttäjille rahaa (bonusta) takaisin heidän verkossa tekemistään ostoksista. Vastaavat palvelut ovat esimerkiksi USA:ssa ja Isossa-Britanniassa erittäin suosittuja.

Suomalaiset ovat innokkaita verkkoshoppailijoita

Suomalaiset ostavat verkosta erityisesti matkoja ja toisaalta vaatteita ja asusteita. Innokkaita verkkoshoppailijoita ovat erityisesti 25–40-vuotiaat naiset, jotka löytävät verkosta oman paikkakuntansa tarjontaa laajemman valikoiman muotituotteita.

Monet noin kolmekymppiset ovat perustamassa perhettä ja sitä myötä hintatietoisia. Verkosta etsitään ahkerasti tarjouksia sekä tapoja säästää. Yksi tapa on kirjautua Ostohyvitys.fi-sivulle ja kerätä bonusta verkko-ostoksista. Keskittämällä jouluostokset verkkoon voi bonuksia kertyä merkittäväkin summa. Bonukset maksetaan käteisenä käyttäjän pankkitilille 15 euron tilitysrajan ylityttyä. Palvelu on kuluttajille ilmainen, ja jo 20 000 suomalaista on rekisteröitynyt käyttäjäksi.

TOP 5 verkko-ostokset, joista suomalaiset keräävät bonusta:

1. Vaatteet ja kengät
  2. Hotelli- ja lentovaraukset
  3. Lahjakortit
  4. Kauneus ja terveys
  5. Lehtitilaukset

Lähde: Ostohyvitys.fi

Lisätiedot tai Ostohyvitys.fi edustajien haastattelupyynnöt:

Lasse Järvinen
Suomen Ostohyvitys Oy
lasse.jarvinen@ostohyvitys.fi

Ostohyvitys.fi

Ostohyvitys.fi on suomalainen vuoden 2011 kesäkuussa avattu palvelu, jonka kautta voi kerätä bonusta verkko-ostoksista. Palvelussa on mukana jo yli 400 suomalaista ja ulkomaista verkkokauppaa. Verkkokauppojen joukosta löytyy niin pieniä kotimaisia kuin suuria ulkomaisiakin verkkokauppoja. Palvelun käyttäjämäärä on yli 20 000.

Ostohyvitys.fi-palveluun rekisteröityminen on ilmaista ja onnistuu palvelun etusivulla osoitteessa: http://www.ostohyvitys.fi

Linkit: