NAPSTER-MUSIIKKIPALVELU ALOITTAA SUOMESSA

Musiikin suoratoistopalvelu Napster lanseerataan 14 uudessa maassa ympäri Eurooppaa

Täältä tulee Napster! Tänään yksi digitaalisen musiikin pioneeripalveluista lanseerataan Suomessa. Nyt kaikki suomalaiset musiikinystävät pääsevät nauttimaan kulttibrändistä ja sen tarjoamasta kokemuksesta.

Napsterista löytyy laaja valikoima musiikkia kansainvälisiltä ja kotimaisilta artisteilta. Palvelun käyttäjillä on mahdollisuus kuunnella lempimusiikkiaan yli 20 miljoonan kappaleen joukosta. Palvelua voi käyttää sekä online-tilassa että ilman verkkoyhteyttä. Napster on saatavilla iPhonelle, iPadille, iPod Touchille sekä Android-käyttöjärjestelmää tukeville älypuhelimille ja tableteille.

Napsterin oma musiikkitiimi pitää yllä Napster Music Guidea, josta käyttäjät löytävät helposti valmiita soittolistoja, uusia artisteja ja toimituksellista aineistoa, joka auttaa musiikinkuuntelijoita löytämään helposti uutta musiikkia. Palvelu tarjoaa lisäksi sisäpiirin vinkkejä, live-sessioita ja artistihaastatteluja yksinoikeudella. Ainoastaan 9,95 eurolla kuukaudessa käyttäjät voivat kuunnella rajattomasti musiikkia suoratoistona verkosta tai puhelimella online- ja offline-tilassa. Maksu tapahtuu kätevästi joko luottokortilla, debit-kortilla tai käyttäen PayPalia.

”Musiikin tilauspalveluiden suosio on kasvanut Suomessa kovaa vauhtia. Viime vuonna digitaalisten musiikkipalveluiden käyttö kasvoi 35 %*. Tilaa kasvulle on, sillä digitaalisten musiikkipalveluiden käyttö on edelleen Suomessa alhaisempaa verrattuna muihin Pohjoismaihin”, sanoo Thorsten Schliesche, Napster Senior Vice President and General Manager Europe. ”On hienoa lanseerata Napster täällä, sillä uskomme voivamme tarjota musiikinkuuntelijoille paremman tavan löytää uutta musiikkia.”

Tästä päivästä alkaen Napster on saatavilla 14 Euroopan maassa. Palvelu on nyt käytössä Suomen lisäksi Itävallassa, Belgiassa, Tanskassa, Irlannissa, Italiassa, Luxemburgissa, Norjassa, Portugalissa, Espanjassa, Ruotsissa, Sveitsissä ja Alankomaissa.

Napster perustettiin alun perin musiikkitiedostojen jakoalustaksi vuonna 1999. Tänä päivänä Napster on kokenut muodonmuutoksen vahvasti asiakasorientoituneeksi musiikkipalveluksi. Napster on yksi vanhimmista ja menestyksekkäimmistä brändeistä digitaalisen musiikin alalla. Rhapsody International -konserni tarjoaa Napster-suoratoistopalvelun Euroopassa ja vastaavan palvelun Rhapsody-nimellä Yhdysvalloissa. Rhapsody ja Napster kuuluvat maailman suosituimpien musiikin suoratoistopalveluiden joukkoon.

”Päämääränämme on tarjota musiikinkuuntelijoille joustavia ja personoituja tapoja löytää uutta musiikkia, oli kyseessä sitten uusin julkaisu maailmanluokan supertähdeltä tai tuore albumi nousevalta kotimaiselta artistilta”, kertoo Jon Irwin, President of Rhapsody International Inc. ”Samalla kun jatkamme Napsterin levitystä maailmalle, teemme jatkuvaa yhteystyötä eri tahojen kanssa mahdollistaaksemme palvelun käytön eri laitteilla, jotta asiakkaamme voisivat kuunnella musiikkia missä vain ja millä vain.”

Napsteria on helppo käyttää myös tien päällä, joten palvelun asiakkaat voivat unohtaa musiikittomat hetket. Pitkä yhteistyö johtavien kuluttajaelektroniikan yritysten kanssa takaa Napsterin yhteensopivuuden eri laitteiden kuten digitaalisten vastaanottimien, älytelevisioiden, kotiteattereiden ja langattomien musiikkikeskusten kanssa. Heinäkuun 15. päivään mennessä Sonos PLAY:3-laitteen ostavat ja rekisteröivät asiakkaat saavat ilmaisen Sonos BRIDGE:n helpottamaan langatonta musiikinkuuntelua ja 60 ilmaista käyttöpäivää Napster Unlimited -palveluun.

Napsterin käyttöönotto on helppoa. Palveluun voi kirjautua osoitteessa www.napster.com. Uudet asiakkaat saavat kokeilla Napster Unlimitedia 30 päivän ajan veloituksetta. Suomen Napster-sivustolta löytyy lisätietoa palvelusta.

Rhapsody International

Rhapsody International is parent company of leading streaming music services, Rhapsody and Napster. Initially launched in December 2001, Rhapsody is the original streaming music service that gives members unlimited on-demand access to more than 20 million songs, whether they're listening on a PC, laptop, Internet connected home stereo or TV, MP3 player or mobile phone. In December 2011, Rhapsody International acquired Napster International. Rhapsody International is headquartered in Seattle, with offices across the U.S. and Europe. Rhapsody and the Rhapsody logo are registered trademarks of Rhapsody International Inc. Follow @Rhapsody on Twitter and keep up with the latest on the Rhapsody Facebook page.

Napster

Napster is one of Europe’s leading premium subscription digital music services. Owned and operated by U.S.-based Rhapsody International Inc., Napster combines the iconic history of one of the most recognizable digital music brands in the world with the vast experience and technological platform of the first subscription music service, Rhapsody. Napster offers one of the world's most comprehensive online music collections with more than 20 million titles from all genres. The company has licensing agreements with all major music labels as well as hundreds of independent labels. Subscribers to the Flat rate service can discover and play music online through Napster radio channels, and social media with playlists, recommendations and tips from the Napster music editorial staff. Napster Unlimited frees Napster from the desktop and provides access to your music anywhere, via free apps for Apple's mobile iOS and Android-based mobile devices. The Napster subsidiaries exist in Luxembourg, the UK and Germany. Rhapsody, Napster, and their respective logos are trademarks or registered trademarks of Rhapsody International Inc.

Liitteenä englanninkielinen fact sheet.

Mediayhteydet

Viestintätoimisto AC-Sanafor