Parhaat lentokenttähotellit

Lentokentän vieressä sijaitsevat hotellit ovat sijaintinsa takia käytännöllisiä kiireiselle matkaajalle. Jos lentojesi välillä on pitkä vaihto, lentokenttähotellit tarjoavat yösijan lähellä kenttää. Myös liikematkailijoille nämä hotellit ovat hyviä paikkoja levähtää lennon jälkeen ennen tärkeää kokousta. Hotels.com on listannut mielenkiintoisia lentokenttähotelleja ympäri maailmaa.

Amsterdamin hotelli on äänestetty maailman parhaaksi Amsterdamin päälentokenttä Schiphol sijaitsee vajaan 20 kilometrin päässä Amsterdamista. Junalla Amsterdamiin pääsee 15–20 minuutissa. Koska ollaan pyöräilystä tunnetussa Hollannissa, lentokentälle pääsee myös pyörällä. Lentokentän verkkosivuilta löytyy paljon vinkkejä, miten lentokentällä voi viettää aikaa. Museoiden ja kasinojen lisäksi muun muassa lentokoneiden bongaukselle on hyvät mahdollisuudet. Liikematkailijoille kentällä on konferenssihuoneita sekä oma odotustila, jossa on langaton verkkoyhteys. Jos aiot piipahtaa Amsterdamissa, Sheraton Amsterdam Airport Hotel & Conference Center (neljä tähteä) on kätevä valinta yösijaksi. Hotelli valittiin maailman parhaaksi lentokenttähotelliksi vuoden 2008 World Travel Awards -kilpailussa. Lentokentältä on suora yhteys hotelliin katettua kävelytietä pitkin. Hotellin ravintola Voyager tarjoilee kansainvälisiä ruokalajeja ja hotellin baarista saa aterioita sushista hampurilaisiin. Matkailijat voivat huolehtia kunnostaan hotellin kuntosalilla ja rentoutua saunassa urheilun jälkeen. Ihanat Bloemenveilingin tulppaanipellot sijaitsevat yhdeksän kilometrin päässä ja ovat kauneutensa takia loistava vierailukohde. Hotellin konferenssitiloihin mahtuu jopa 1000 henkeä. Hinnat alkaen 170 euroa yöltä. Idyllinen lentokenttähotelli Hampurissa Reilun kymmenen kilometrin päässä Hampurista sijaitsevalle Hamburg Airportille pääsee autolla, bussilla, metrolla ja vaikka moottoripyörällä. Ilmailualan ystäville lentokentällä on kaksi vanhaa lentokonetta Boeing 707–430 sekä Auntie Ju -nimellä tunnettu Junkers Ju 52 -kone matkustuslentämisen alkuajoilta. Liikematkailijoille Terminal Tango tarjoaa tunnelmalliset konferenssi- tai juhlatilat. Tila on toiminut aiemmin oikeana terminaalina ja niiltä ajoilta on säilytetty kaikki oleellinen lähtöselvitystiskeistä opastekyltteihin autenttisen tunnelman säilyttämiseksi. Courtyard by Marriott Hamburg Airport (neljä ja puoli tähteä) sijaitsee 600 metrin päässä Hampurin lentokentältä. Hotelli tarjoaa asiakkailleen ilmaisen bussikuljetuksen kentältä hotellille ja takaisin. Hotelli on ihanan idyllinen ja huoneet on sisustettu kullan, kerman ja punaisen sävyillä. Sänkyjen peitteet ja tyynyt ovat tilaustyötä. Perheen kanssa matkustavia ilahduttaa hotellin oma lasten nurkkaus, jossa on perheen pienimmille muun muassa pelejä viihdykkeeksi. Aikuiset voivat sillä aikaa nauttia hotellin fitness-palveluista, saunasta tai uima-altaasta. Hinnat alkaen 132 euroa yöltä. Tanskan paras hotelli on lentokenttähotelli Kastrupin lentokentältä pääsee Kööpenhaminan keskustaan metrolla 15 minuutissa, keskustaan on vain noin kahdeksan kilometriä matkaa. Arkkitehtuurin ja taiteen ystävät voivat tulostaa lentokentän verkkosivuilta pienen oppaan lentokentän taideteoksista ja kuluttaa aikaa ihailemalla eri puolilla kenttää sijaitsevia taiteellisia yksityiskohtia. Lapsille ja nuorille kentällä on oma pelinurkkauksensa. Liikematkailijoille on tarjolla konferenssitiloja ja langaton verkko toimii lähes koko kentän alueella. Hilton Copenhagen Airport (viisi tähteä) valittiin kuusi kertaa peräkkäin Tanskan parhaaksi hotelliksi Danish World Awards -kilpailussa, viimeksi vuonna 2008. Hotellin 382 huonetta on sisustettu skandinaaviseen tyyliin. Vaikka hotelli sijaitsee aivan Kastrupin lentokentän läheisyydessä, lentoliikenteen melu ei häiritse matkailijoita, sillä hotellin ikkunat on äänieristetty. Ikkunat ulottuvat jokaisessa huoneessa lattiasta kattoon, jotta huoneisiin pääsisi mahdollisimman paljon luonnonvaloa. Liikematkailijoille hotellilla on 15 hyvin varusteltua konferenssihuonetta. Kunnostaan huolta pitävien on mahdollista käydä kuntosalilla tai uida hotellin uima-altaassa. Hotellilta voi myös vuokrata ilmaiseksi polkupyöriä. Hinnat alkaen 128 euroa yöltä. Bangkokissa voi hemmotella itseään Suvarnabhumin lentoasema on Bangkokin kansainvälinen lentoasema ja se sijaitsee Samut Prakanissa noin 25 kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Suvarnabhumi tarkoittaa kultaista maata ja lentokenttä onkin varsin näyttävä, se on rakennettu pääasiassa lasista, teräksestä ja betonista. Lennonjohtotorni on 132 metriä pitkä ja kentän sisäpiha on tehty puistomaiseksi viheralueineen. Vuoden 2010 aikana valmistuva junayhteys Bangkokiin vie matkailijan kentältä kaupungin keskustaan noin 15 minuutissa. Miracle Suvarnabhumi Airport (neljä tähteä) sijaitsee seitsemän minuutin päässä Suvarnabhumin lentokentältä. Huoneet ovat avaria ja sisustettu minimaalisesti, erityisesti kylpyhuoneet ovat valtavia joka huoneessa. Liikematkailijoille hotelli tarjoaa 200 hengen kokoontumistilat. Hotellin fitness-keskus tarjoaa useita erilaisia harjoituslaitteita, saunan ja höyryhuoneen. Hotellilta saa myös esimerkiksi kasvohoitoja ja hierontaa. Hinnat alkaen 66 euroa yöltä. Ihaile Washingtonia korkealta Reagan National ja Dulles International -lentokentät sijaitsevat molemmat Virginian puolella, mutta ovat Washingtona lähimpänä olevat kentät. Reagan National sijaitsee vain vajaan kymmenen kilometrin päässä Washingtonin keskustasta ja tärkeisiin kokouksiin rientävät liikematkaajat ovat vain viiden kilometrin päässä kaupungin keskeiseltä business-alueelta. Kaupunkiin pääsee helposti lentokentältä lähtevällä metrolla. Doubletree Hotel Crystal City National Airport -hotelli (kolme ja puoli tähteä) sijaitsee vajaan parin kilometrin päässä Reagan National -lentokentältä. Hotellilta on ilmainen bussikuljetus lentokentälle, läheiselle metroasemalla sekä Pentagon City Mall -ostoskeskukseen. Hotellin erikoisuus on panoraamanäkymän tarjoava torni, josta näkee muun muassa noin 600 metrin päässä sijaitsevan Pentagonin. Hotellihuoneiden sisustuksessa on käytetty paljon puisia yksityiskohtia ja lopputuloksessa on tavoiteltu maanläheistä tunnelmaa. Kuntoilijoille on tarjolla kuntosali sekä katolla sijaitseva uima-allas. Hinnat alkaen 74 euroa yöltä. Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 26.2.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.