• AC-Sanafor/

Philips Fidelio Soundbar -järjestelmä irroitettavilla kaiuttimilla palkittiin EISA Home Theater Innovation 2013-2014 -palkinnolla.

Philipsin ensimmäinen soundbar irrotettavilla kaiuttimilla, Philips Fidelio Soundbar HTL9100, palkittiin European Imaging and Sound Associationin (EISA) myöntämällä Home Theater Innovation 2013-2014 -palkinnolla. Soundbarissa on irrotettavat sivukaiuttimet, jotka irrotettuna muuntavat soundbarin virtual Surround Soundista 5.1 Surround Sound -järjestelmäksi.

Täysin piuhattomat irrotettavat kaiuttimet mahdollistavat takana olevien surround-kanaviensa ansioista todellisen langattoman surround-elämyksen. Laite tarjoaa järkevän ratkaisun kuluttajille, jotka haluavat mahdollisuuden todelliseen 5.1 Surround Sound -äänimaailmaan yhdistettynä eleganttiin designiin ilman ylimääräistä johtohässäkkää. Järjestelmään kuuluva langaton subwoofer on alaspäin suunnattu ja kiiltävän tornimaisen muotoilun ansioista se vie ainoastaan pienen tilan.

EISAn tuomaristo kommentoi laitetta seuraavasti: “Philips HTL9100 ei ole tavallinen soundbar. Irrotettavat akulla toimivat sivukaiuttimet voidaan halutessa sijoittaa mihin tahansa huoneessa ja ne vastaanottavat takakanavien äänet langattomasti. Näin ollen laite tarjoaa todellisen ”surround on demand” -ratkaisun mukana kulkevien Dolby ja DTC 5.1 dekooderien kautta. Lisäksi langaton subwoofer ja yhteydet, kuten Bluetooth-yhteys musiikkia varten sekä kaksi HDMI-sisääntuloliitäntää ja ARC-yhteensopiva ulosmenoliitäntä takaavat nopean ja helpon asennuksen. Philipsin Smart Equalization -ilmaisin mukauttaa soundbarin äänen sen mukaan, onko se ripustettu seinälle vai asetettu tasaiselle alustalle. Energinen ja tarkka äänentoisto sekä ohut että linjakas muotoilu viimeistelevät tämän edistyksellisen ja innovatiivisen tuotteen. Kytke laite televisioosi ja nauti!”

Kaiuttimet toimivat Philipsin omalla langattomalla audio-teknologialla, eli ilman mitään piuhoja, joten käyttäjät voivat sijoittaa kaiuttimet minne vain. Langattoman audio-teknologian avulla lähetys on pakkaamaton ja kaiuttimien toimintataajuus on eri, millä Wi-Fi ja Bluetooth toimivat, eli yhteys ei katkeile. Täyteen ladattuina irrotettavat surround-kaiuttimet toistavat 10 tuntia ensiluokkaista ääntä ja ne latautuvat automaattisesti kytkettynä päälaitteeseen.

Mukavuutta lisää Fidelio Soundbarissa oleva toinen HDMI-liitäntä, jonka ansiosta laitteen voi kytkeä helposti pelikonsoliin ja muihin laitteisiin. Laite kytkeytyy langattomasti kaikkiin Bluetoothilla toimiviin laitteisiin, joka tekee musiikin kuuntelusta helppoa. Ainoat tarvittavat johdot ovat virtajohto ja TV-kytkentäkaapeli säilyttäen tuotteen muotoilun mahdollisimman iskevänä. Sileän musta design muistuttaa hieman suihkukoneen siipeä. Viimeistelty ulkomuoto oikeuttaa tuotteen paikan olohuoneen keskipisteessä. HTL9100:n suositushinta jälleenmyyjillä on 799 euroa.

Tuotetietoja, kuvia ja kokeilupyynnöt:

Philipsin kulutuselektroniikan Pohjoismaiden markkinointijohtaja Daniel Linden, daniel.linden@philips.com, +46 709 60 2416

Viestintätoimisto AC-Sanafor, philips@acsanafor.fi, +358 40 706 8021

Lisää Philipsin uutisia voi lukea Philipsin MyNewsdesk-lehdistöhuoneessa.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva monialayritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua mielekkäiden innovaatioiden avulla terveydenhuollon, lifestyle-tuotteiden ja valaistuksen alalla. Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2012 Philipsin palveluksessa työskenteli noin 115 000 henkilöä ja sen myynti oli 24,8 miljardia euroa. Yhtiöllä on myyntiä ja palveluita nykyisin yli 100 maassa. Philips on johtavassa asemassa kardiologisen hoidon, akuutti- ja kotihoidon, energiaa säästävien valaistusratkaisujen ja uudenlaisten valaistussovellusten sekä parranajon, muun kauneudenhoidon ja suun terveyden alalla. Philipsin uutisia on osoitteessa www.philips.fi/uutiset.