Philipsille uusi televisioiden markkinointipäällikkö

Joakim Örnstig on Philips Consumer Lifestylen uusi pohjoismainen televisioiden tuotemarkkinointipäällikkö. Örnstigillä on 15 vuoden kokemus alalta, ja hän siirtyy tehtävään LG:ltä. Örnstig on aiemmin toiminut myös SIBA:n myymälänjohtajana ja Expertin pohjoismaisena tuotepäällikkönä.

Joakim Örnstig vastaa Philipsin televisio-liiketoiminnasta 7. helmikuuta lähtien. TV-tuotekategorialla on hänen mukaan paljon kehitysmahdollisuuksia.

– Tällä hetkellä tekniikan alalla tapahtuu todella paljon. Esimerkiksi matkapuhelimet ovat muuttuneet tavallisista puhelimista älypuhelimiksi, ja nyt televisio käy läpi samaa kehitystä. Tekninen kehitys yhdistettynä Philipsin loistavaan portfolioon tekee tästä unelmatyön, Örnstig sanoo.

Suurista teknisistä edistysaskeleista huolimatta Örnstig haluaa keskittyä siihen, mikä on asiakkaiden kannalta olennaisinta.

– Kaikessa on kyse siitä, miten tekniikka voi yksinkertaistaa arkea ja missä se voi auttaa. Kun puhutaan asiakkaiden saamasta hyödystä – tai ennemminkin siitä, että asiakkaalle osataan osoittaa tekniikan hyöty – on vain nöyrästi todettava, että emme ole vielä aivan perillä.

Mikä olisi Philipsin tavoitteena, jos saisit toivoa vapaasti?

– Meidän ei tulisi keskittyä ainoastaan teknisiin ratkaisuihin, vaan lisätä vuorovaikutusta kaikkien asiakasta hyödyttävien osa-alueiden välille. Samalla on pyrittävä vahvistamaan Philips-tuotemerkkiä televisio-alalla. Tavoitteena on, että elokuvien ystävät kokevat Philipsin tarjoavan parhaan elokuva-elämykseen.

Lisätietoja:

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, max.hellstrom@philips.com, +46 708 32 21 05

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 119 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2010 yritys saavutti 25,4 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: www.philips.com/newscenter