Pohjoismaalaiset pärjäsivät lentoromantiikan vertailussa

Tiedote 13.2.2009
British Airways

POHJOISMAALAISET PÄRJÄSIVÄT LENTOROMANTIIKAN VERTAILUSSA

British Airwaysin teettämän kyselyn mukaan ruotsalaiset ja norjalaiset ovat romanttista väkeä, ainakin lentokoneessa. Helmikuun 14. eli Valentinen-päivän kunniaksi kysyttiin matkustajilta eri puolilta Eurooppaa korkeuksissa tapahtuvasta flirttailusta.

Yhdeksässä maassa tehdyssä kyselyssä voittajiksi selvisivät yllättäen saksalaiset. Heistä joka kolmas oli yrittänyt tehdä romanttista vaikutusta kanssamatkustajaan tai ollut lentokoneessa flirttailun kohteena. Toiseksi aktiivisimpia tässä suhteessa olivat sveitsiläiset.

Seuraavilta sijoilta vertailussa löytyvät ruotsalaiset ja norjalaiset. Ruotsalaisista romanttista silmäpeliä oli lennolla harrastanut joka neljäs ja tanskalaisistakin yli viidennes. Yksi kahdestakymmenestä ruotsalaisesta oli peräti järjestänyt treffit jonkun lentomatkalla tapaamansa henkilön kanssa.

Kyselyyn vastasi 2983 henkeä joulu-tammikuussa Belgiassa, Sveitsissä, Tanskassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa. Helmikuun 14. päivänä vietetään monessa maassa Valentinen päivää vahvasti romantiikan sävyttämänä.

LISÄTIEDOT

Lähettäjä ja kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

www.ba.com

British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa 2008. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. Siirto uudistettuun terminaali 3:een tapahtuu 25.2. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. British Airways juhlii tänä vuonna 90-vuotista taivaltaan lentoyhtiönä.