Rio ohoi! Eksoottinen matka elokuviin ja Brasiliaan

Rio on uusi 3D-animaatioelokuva Ice Age -elokuvien tekijöiltä, ja se saapuu elokuvateattereihin perjantaina 15.4. Rion värikkään ja mukaansatempaavan iloisen maailman innoittamana Hotels.com esittelee vinkit matkalle sykkivään kaupunkiin.

Rio-elokuvan pääosassa on papukaija Blu, joka viettää häkkielämää amerikkalaisessa pikkukaupungissa luullen olevansa lajinsa viimeinen edustaja. Kun Blulle selviää, että on olemassa toinenkin macaw-papukaija, joka on kaiken lisäksi tyttö, jättää hän hyvästit häkkielämälleen ja suuntaa Rioon. Kun kotielämään tottunut, heikosti lentotaitoinen Blu ja itsenäisen korkealentoinen Jewel tapaavat, kyseessä ei todellakaan ole rakkaus ensisilmäyksellä. Odottamaton parivaljakko heittäytyy elämänsä seikkailuun, jonka aikana he oppivat paljon ystävyydestä, rakkaudesta, rohkeudesta sekä elämän monista ihmeistä.

Rio de Janeiro matkakohteena

Leppeistä lämpöasteista, kauniista rannoista ja kiehtovasta kulttuurista tunnettu Rio de Janeiro on Etelä-Amerikan ehdottomasti mahtavimpia kaupunkeja, joka tarjoaa jokaiselle jotakin. Riehakkaat karnevaalit, valkoiset hiekkarannat, intohimoja herättävä jalkapallo ja trooppiset sademetsät tempaavat matkaajan mukaan värikkääseen elämänmenoon. Riossa on huomattava arkkitehtuurinen perimä, ja kaupunki on myös kuuluisa museoistaan ja taidegallerioistaan, jotka ovat Brasilian parhaita. Rio de Janeirossa järjestetään myös vuoden 2016 kesäolympialaiset.

Rantaelämä

Rio de Janeirossa sijaitsee kaksi maailman kuuluisinta rantaa, Copacabana ja Ipanema. Rannat on eroteltu parinsadan metrin välein olevien hengenpelastajien tähystystornien perusteella postoihin eli alueisiin, jotka on numeroitu ja joilla on kaikilla omanlainen maineensa.

Copacabanaa reunustavat koko sen neljän kilometrin pituudelta luksushotellit, ravintolat, baarit ja yökerhot. Rannan vesi ei ole kovin aaltoista, joten rauhallisempi vedenvirtaus on omiaan hyville uintimahdollisuuksille ja leppeämmille vesiaktiviteeteille. Posto 6 on pieni rauhallinen kalastuskylä Copacabanalla, jossa kannattaa vierailla aikaisin aamulla tai myöhään iltapäivällä.

Ipaneman aallokko on hieman rajumpaa kuin Copacabanan rannalla, mutta rantaa pidetään silti yhtenä korkealuokkaisimmista Brasilian turistikohteista. Sanotaan että hyvännäköinen nuoriso viihtyy Posto 9:llä juhlimassa aamunkoittoon asti, kun taas Posto 10:lle keräännytään urheilemaan vaikka lentopallon tai rantajalkapallon merkeissä.

Tehtävää ja nähtävää

Cristo Redentor (Kristus-patsas)

Corcovado-vuorella sijaitseva Kristus-patsas äänestettiin yhdeksi maailman seitsemästä uudesta ihmeestä. Se on 38 metriä korkea, ja tämän upean patsaan näköalatasanteelta aukeaa henkeäsalpaava näkymä Rion ylle. Kaupungista pääsee tien lisäksi köysirataa pitkin kulkevalla junalla patsaalle. Matka kestää 20 minuuttia.

Kasvitieteellinen puutarha

Sähäkässä suurkaupungissa voi viettää myös rauhallisen päivän. Rio de Janeiron kuuluisassa kasvitieteellisessä puutarhassa kaikenikäiset matkailijat voivat nauttia luonnon läheisyydestä kuljeskelemalla poluilla, joista kaikki johdattavat eri teemoin tehdyille puutarha-alueille.

Sokeritoppavuori

Retki Sokeritoppavuorelle on pakollinen ohjelma Rio de Janeiron matkalla. Vuorelta aukeaa upea panoraamanäkymä kaupungin ylle. Paras aika matkata vuorelle köysirataa pitkin kulkevalla kaapeliautolla on illalla, jolloin voi samalla ihastella kaunista auringonlaskua.

Tijucan kansallispuisto

Riossa voi vaeltaa maailman suurimmassa urbaanissa metsässä, Tijucan kansallispuistossa. Kun rantaelämä kyllästyttää, kannattaa suunnata tänne tutkimaan valtavia puistoja ja nauttimaan huikeista vesiputouksista.

Majoitusvinkit

Hotels.comin tuoreimman, hotellihintoja käsittelevän Hotel Price Index -raportin mukaan Brasilia oli vuonna 2010 maailman kallein maa hotellihintojen perustella. Rio de Janeirossa hotellihuoneen keskihinta oli 173 euroa.

Windsor Excelsior Hotel (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 159 € yöltä

Tämä hotelli sijaitsee ihanteellisesti Copacabanan rannan varrella ja viiden kilometrin päässä Sokeritoppavuorelta. Hotellin Excelsior-ravintolaa on kehuttu mainioista buffet-aterioista, ja hotellin kattoterassilla tarjoillaan naposteltavaa ja trooppisia cocktaileja iltaan asti.

Mar Ipanema Hotel (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 163 € yöltä

Ipaneman rannan ja sen mahtavan viihde-, ostos- ja ravintolatarjonnan läheisyydessä sijaitseva hotelli on loistovalinta aktiiviselle lomailijalle. Hotelli myös järjestää turistikierroksia Rioon ja kaupungin ympäristöön.

Hotel Novo Mundo (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 127 € yöltä

Äskettäin remontoitu hotelli sijaitsee Flamengo-rannan varrella. Hotellin kattohuoneistosviiteistä on panoraamanäkymä Guanabara-lahdelle. Hotellissa on myös täyden palvelun kylpylä.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 5.4.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.