Satu Kalajainen British Airwaysin Suomen ja Baltian johtajaksi

British Airways
Tiedote 23.9.2008

SATU KALAJAINEN BRITISH AIRWAYSIN SUOMEN JA BALTIAN JOHTAJAKSI

British Airways on nimittänyt Satu Kalajaisen (41) Suomen ja Baltian alueen kaupalliseksi johtajaksi. Vuodesta 1993 British Airwaysilla yhtäjaksoisesti työskennelleen Kalajaisen päätoimipaikkana on Helsinki.

Satu Kalajaisen vastuualueena on Suomen ja Baltian maiden liike- ja vapaa-ajan matkustuksen myynti ja myynnin kehittäminen. Hän seuraa tehtävässään äitiyslomalle siirtynyttä Päivi Hobbsia.

Kalajaisella on vahva matkailualan tausta, hän on opiskellut matkailua Lontoossa ja työskennellyt muun muassa Sydneyssä. Ensimmäisen kerran hän työskenteli British Airwaysilla jo 1990-1991.

Uusi kaupallinen johtaja on myös tunnettu liikunnan harrastaja ja vaikuttaja – hänellä on hallussaan muun muassa lentoyhtiöiden 100 metrin euroopanmestaruus vuosilta 2004 ja 2005. Suomen Hiihtoliitto valitsi hänet tänä vuonna maastohiihtovaliokunnan puheenjohtajaksi; puheenjohtajan nuija heiluu edelleen myös kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) alakomitean johdossa. Kalajainen on työnsä lisäksi harrastanut matkustamista ja vieraillut vuosien saatossa 100 eri maassa.

Helsingissä sijaitsevassa British Airwaysin Suomen ja Baltian alueen toimistossa on kaikkiaan seitsemän työntekijää. Kalajaisen esimiehenä toimii Andrew Hammans, joka on British Airwaysin kaupallinen aluejohtaja (Regional Commercial Manager Northeast Europe). Hammansin toimipaikkana on Moskova.

BRITISH AIRWAYSIN MUU HENKILÖKUNTA SUOMESSA

Soile Salmi-Villa: Lentokenttäpäällikkö (Airport Manager), vastaa liikenteestä ja suhteista liikenteen alihankkijoihin
Jenny Juusola: Asiakaspalvelukoordinaattori (Airport Services Co-ordinator), vastaa British Airwaysin palvelun laadusta Hki-Vantaan lentoasemalla ja suhteista liikenteen alihankkijoihin
Leea Lappalainen: Markkinointipäällikkö (Marketing Services Executive), vastuualue North East Europe (Suomi, Venäjä, Ukraina)
Riitta Merilahti: Talouspäällikkö, (Finance Manager)
Jolanta Evele: Hinnoitteluvastaava, (Revenue Development Executive)
Kati Kinnunen: (Commercial Support Executive) Myynnin tuki, myyntiraportit ja sopimusten hallinnointi, äitiyslomalle 26.9.

1.9.2008 aloittaneet
Taru Heinänen: Yhteyspäällikkö, (Account Manager), yritykset ja matkatoimistot
Jukka Punamäki: (Sell Support Executive) Myynnin tuki, äitiysloman sijaisuus

YHTEYSTIEDOT
Satu Kalajainen, p. 09 6151 3944, gsm 040 524 5286, satu.kalajainen@ba.com

Kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta.

Yrityksestä

AC-Sanafor on yksi Suomen kansainvälisesti palkituimmista viestintätoimistoista. Olemme toimineet Weber Shandwickin Suomen edustajana jo vuodesta 1992.