Tehokkaalla Baygonilla eroon kodin hyönteisistä

Baygon-tuotteiden avulla on helppo päästä eroon kodin ikävistä hyönteisistä. Sisätiloissa muurahaiset, kärpäset ja paarmat ovat epähygieenisiä. Turkiskuoriaiset ja koit tuhoavat puolestaan tekstiilejä.

Baygon-aerosoli tehoaa nopeasti ampiaisiin, paarmoihin, muurahaisiin, sokeritoukkiin, luteisiin, torakoihin ja turkiskuoriaisiin eli lentäviin ja ryömiviin hyönteisiin.

Aerosolia voi käyttää sisätiloissa, myös navetoissa ja talleissa. Käytössä on noudatettava pakkausten ohjeita. Baygonin vaikutus säilyy pinnoilla noin viikon, jolloin myös niille myöhemmin tulevat hyönteiset häviävät. On tärkeätä huolehtia, että ainetta ei joudu kotieläinten ruokiin tai niiden ulottuville.

Ampiaispesän voi hävittää Baygon-aerosolilla sumuttamalla pesä täyteen aerosolia pesän suuaukosta. Pesän irrottamisessa kannattaa varoa pökertyneitä ampiaisia!

Baygon-muurahaissirote tappaa muurahaisen kosketuksesta. Sirotetta voidaan käyttää sisätiloissa ja rakennusten lähettyvillä muurahaisten polulla tai sisäänmenoaukoilla.

Muurahaispesän voi hävittää siten, että avattuun pesään laitetaan sirotetta. Pesä suljetaan polkemalla.

Sirotetta voi laittaa myös remontin ohessa lattialistojen tai kynnysten alle.

Muurahaissirotetta ei saa levittää luontoon eikä pakkoihin, joissa käsitellään ruokia. Sirotetta ei saa käyttää pohjavesialueella eikä pölyttävien, hyödyllisten hyönteisten lähellä.

Baygon-muurahaissyötti on pitkävaikutteinen muurahaisten hävittäjä. Syötissä oleva aine kulkeutuu pesään muurahaisten mukana. Muurahaissyöttiä käytetään sisätiloissa, terasseilla ja parvekkeilla. Torjunta-aine alkaa vaikuttaa kolmen, neljän viikon kuluessa.

On tärkeätä, että muurahaissyötin ollessa sisällä muurahaisilla ei ole muuta syötävää – eli muruset on siivottava huolellisesti pois. Yhtä huonetta kohden tarvitaan kaksi syöttiä, jotta tulos olisi tehokas. Rasia on vaihdettava noin kolmen kuukauden välein.

Kuluttajahinnat

Baygon Aerosoli 200 ml 8 euroa

Baygon Aerosoli 400 ml 11,50 euroa

Baygon Muurahaissyötti 2 kpl 9,50 euroa

Baygon Muurahaissirote 250 g 12 euroa

Hyvä muistaa:

Baygon-tuotteet ovat turvallisia ja tehokkaita oikein käytettyinä. Siksi on tärkeätä lukea pakkausten ohjeet.

Käytössä on myös huolehdittava, että ne eivät joudu kosketuksiin lasten, kotieläinten tai elintarvikkeiden kanssa. Sirotteessa oleva valkoinen aine on liitua, jotta torjunta-aineen paikka on näkyvä.

Aerosoli-sumutuksen jälkeen on hyvä jättää tila tyhjilleen noin 15 minuutiksi. Jos aerosolia on käytetty esim. elintarvikekaappien sumuttamiseen, ne on pyyhittävä ennen kuin elintarvikkeita laitetaan takaisin.

Lisätiedot:

Reija Niemi

Tuotepäällikkö

Puh. 09 476 50 355

reija.niemi@transmeri.fi

Oy Transmeri Ab:n kuluttajapalvelu vastaa tuotteita ja niiden käyttöä koskeviin kysymyksiin arkisin klo 13.00 - 15.00 ilmaisnumerossa 0800 92299.

Tuotteiden kuvat ladattavissa:

Käyttäjätunnus: transmeri

Salasana: tr9080

Oy Transmeri Ab on elintarvike-, kosmetiikka-, hygienia- sekä pesu- ja puhdistustuotteiden markkinoinnin asiantuntija.

Useat nykyiset päämiehet ovat olleet Transmerin yhteistyökumppaneita yrityksen alkutaipaleelta alkaen; mm. SC Johnson Wax vuodesta 1931 ja Chanel vuodesta 1933. Transmerin kemistit tarkistavat omassa laboratoriossa raaka-aineiden, puolivalmisteiden ja valmiiden tuotteiden laadun. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. www.transmeri.fi