Uusi kiertotie Turunväylälle Kehä I:n länsipuolelle

Turunväylällä Nihtisillan kohdalla otetaan käyttöön uusi kiertotie tämän viikon lopussa. Leppävaaransolmussa tehdään lisäksi päällystystöitä. Myös kaksi kevyen liikenteen alikulkukäytävää joudutaan sulkemaan.

Turunväylän (Vt1) liikenne ohjataan Nihtisillan kohdalla kiertotielle sunnuntaina 22. toukokuuta. Kiertotielle siirtyy sekä Turun suunnasta että Nihtisillalta Helsinkiin päin kulkeva liikenne. Uusi kiertotie on käytössä ensi syksyyn saakka. Jo käytössä olevalle Turkuun päin ja Nihtisillalle johtavalle kiertotielle ei tule muutoksia.

Kaksi alikulkukäytävää pois käytöstä

Nihtisillan itäpuolella oleva Vehkamäen alikulkukäytävä suljetaan väliaikaisesti 23. toukokuuta vanhan sillan purkutöiden sekä vesijohtotöiden takia. Alikulkukäytävä avataan jälleen 17. kesäkuuta. Kevyt liikenne ohjataan Turunväylän ylitse Nihtisillan kautta.

Lisäksi Vallikalliossa Kehä I:n alikulkutunneli Konstaapelinkadun ja Armas Launiksen kadun välissä puretaan kokonaan. Kevyt liikenne ohjataan kulkemaan alikulkukäytävän vierestä opastein.

Päällystystöitä Leppävaaransolmussa

Toukokuun aikana Leppävaaransolmussa päällystetään teitä, mikä vaikuttaa liikenteeseen ajoittain. Päällystystyöt tehdään öisin ja niiden aikana joudutaan sulkemaan ramppeja. Liikenne ohjataan ramppien sulkemisen ajaksi korvaaville reiteille. Päällystystyöt on merkitty alla olevaan karttaan punaisella.

Työt ovat osa Kehä I Leppävaarassa -tiehanketta, jonka tavoitteena on parantaa liikenteen sujuvuutta, yhtenäistää kaupunkirakennetta ja kohentaa alueen asukkaiden asumisviihtyvyyttä.

Tuoreimmat tiedot hankkeen etenemisestä löytyvät osoitteesta www.liikennevirasto.fi/leppavaara.

Liikennevirasto

Projektipäällikkö Hannu Lehtikankare

p. 020 637 3555 tai 040 518 2992, hannu.lehtikankare@liikennevirasto.fi

Leppävaaransolmu:

Niska & Nyyssönen Oy

Ville Lonka

p. 040 829 0089 ville.lonka@niska-nyyssonen.fi

Vallikallio:

YIT Rakennus Oy

Projektipäällikkö Kari Alavillamo

p. 040 519 0059, kari.alavillamo@yit.fi

Kehä I ja Turunväylä uudistetaan vuosina 2008–2012 Espoon Leppävaaran kohdalla. Kehä I Leppävaarassa -hankkeen ansiosta alueen kaupunkirakenne yhtenäistyy, liikenteen sujuvuus paranee ja alueen viihtyisyys lisääntyy. Tie on käytössä koko rakennusprojektin ajan poikkeusjärjestelyin. www.liikennevirasto.fi/leppavaara