Uusi verkkosivusto tuo Lontoon lähelle

TIEDOTE 26.10.2005 Uusi verkkosivusto tuo Lontoon lähelle British Airways on avannut uuden internetsivuston helpottamaan Lontooseen lähteviä. Osoitteeseen www.londoniscloser.com on koottu kaikki oleellinen tieto matkaa suunnittelevalle – nähtävyydet, museot, ravintolat, ostospaikat ja paikalliset säätiedot. Löytääpä sieltä myös vinkkejä vähemmän tunnettuihin Lontoon kohteisiin ja ajankohtaisiin ilmaisiin huvituksiin. Lentojen ja majoituksen varaukset hoituvat nekin kätevästi. Sivuston voi ladata myös kännykkäänsä. Jo ennen kohteeseen saapumistaan Lontoon matkaaja voi istahtaa virtuaalitaksin takapenkille ja matkata tunnettujen nähtävyyksien välillä, vaikkapa Covent Gardenista Buckinghamin palatsiin. Palvelu opastaa matkustajaa myös lentoa edeltävissä toimenpiteissä ja kertoo kuinka jatkaa matkaa lentokentiltä. Perustiedot Lontoossa liikkumiseen niin julkisilla kuin yksityisillä liikennevälineillä löytyvät samasta osoitteesta. Sivustolla vieraileva voi antaa myös omat Lontoon-vinkkinsä muiden matkailijoiden iloksi – tai vastaavasti tutustua muiden kävijöiden kokemuksiin. Tiesitkö muuten, että maailman kuulun Harrodsin tavaratalon valaisemiseen iltaisin tarvitaan 11 500 lamppua? Tai että entiseen voimalaitokseen rakennetun Lontoon modernin taiteen museon Tate Modernin yhteydessä toimivan taidekirjakaupan kokoelma on Euroopan suurin? Lontoon tunnelmia voi hakea myös kuuntelemalla Groove FM -radioasemaa, jossa toimittaja ja pitkäaikainen lontoolainen Erkki Toivanen pakinoi kaupungista maailman musiikkipääkaupunkina. Kuunnelmat esitetään joka arkipäivä kello 10 ja 18 aina 11. marraskuuta saakka. British Airwaysin menopaluumatkan hinta Lontooseen on 210 euroa. WAP-version www.londoniscloser.com -sivustosta voi kännykkäänsä ladata Suomessa lähettämällä tekstiviestin LONDON numeroon 17163. Mikäli on jo ehtinyt paikanpäälle, numero on tuolloin 83118. Lisää: http://www.londoniscloser.com Lisätietoja ja kuvia: Maija Hakala, viestintäkonsultti, 09 - 6962 8125, gsm 050 - 33 828 73, maija.hakala@actiedotus.fi British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Se on kuljettanut enemmän ihmisiä paikasta toiseen kuin yksikään muu lentoyhtiö maailmassa. Tällä hetkellä British Airways lentää 168 kohteeseen 80 eri maassa. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. Matkailualan ammattilaiset kautta maailman valitsivat sen viime vuonna kaikkein parhaaksi lentoyhtiöksi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.observer.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=144435&fn=wkr0001.pdf Tiedote pdf-muodossa http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=7354&lang=FI Harrodsin tavaratalo jouluvalaistuksessa.