Viisufanien matkavinkit

Düsseldorfissa järjestettävien koko Euroopan laulu-iloittelun teemana on tänä vuonna “Tunne sydämesi syke”. Sydämen voi saada sykkimään myös matkustamalla laulukilpailun historiaan liittyviin matkakohteisiin.  Hotels.com vinkkaa viisufaneille hauskat matkasuositukset.

Isäntäkaupunki Düsseldorf

Toukokuun 14. päivä saksalaiset jännittävät oman edustajansa Lenan puolesta. Isäntämaa Saksa on automaattisesti lauantain finaalissa ja Lena pääsee esittämään kappaleensa Taken By a Stranger. Me suomalaiset joudumme jännittämään edustajamme Paradise Oscarin puolesta jo ensimmäisessä semifinaalissa tiistaina 10. päivä. Stressaantuvan viisufanin on hyvä yöpyä rentouttavassa Lindner Hotel Rhein Residencessä. Neljän tähden hotelli sijaitsee aivan Düsseldorfin keskustassa. Hotelli tarjoaa elegantit ja mukavat huoneet, viihtyisän ravintolan puutarhaterassilla sekä monipuoliset hyvinvointipalvelut kuntokeskuksesta hierontaan. Hotellin hinnat alkaen 58 euroa.

Kuunkuiskuttelua Oslossa

Viime vuonna Oslon kisoissa Suomea edusti Kuunkuiskaajat, joka ei aivan yltänyt ennakko-odotusten mukaiseen sijoitukseen. Viisufanille Oslo on kuitenkin tärkeä paikka, sillä kaupunki on isännöinyt kisat jo kaksi kertaa: vuosina 2010 ja 1996. Viime vuoden kisapaikalle Telenor-areenalle suuntaavien kannattaa yöpyä Hotel Continentalissa. Viiden tähden hotelli sijaitsee lähellä merkittäviä nähtävyyksiä kuten kansallisteatteria, kaupungintaloa ja Nobel Peace Centeriä. Nobel-historiaa esittelevässä näyttelyssä voi tuntea kansallisylpeyttä Martti Ahtisaaren saavutuksesta. Hotel Continentalin huoneet yhdistelevät klassista ja modernia designia. Hotellin ravintola Theatercaféen on tarjonnut laadukasta kansansainvälisen keittiön ruokaa jo vuodesta 1900. Hotellin hinnat alkaen 164 euroa.

Tsingis Khan lähti Jerusalemista

Siitä on jo 32 vuotta, kun Saksa edusti viisuissa Tsingis Khan -kappaleella, josta eduskuntavaaleissakin ehdokkaana ollut Frederik teki samana vuonna suomenkielisen hittiversion. Kappaleen ystävät voivat suunnata vuoden 1979 isäntäkaupunkiin Jerusalemiin. Kolmen tähden Prima Kings Hotel sijaitsee lähellä vanhaa viisuareenaa ja sieltä on helppo suunnata tunnettuihin nähtävyyksiin, kuten Itkumuurille tai Temppelivuorelle. Israel on viisufaneille nyt mielenkiintoinen, sillä maata edustaa Düsseldorfissa jo kerran kilpailun voittanut Dana International. Hotellin hinnat alkaen 86 euroa.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 5.5.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 135 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.