Yökylään julkkisten luokse

Yökylään julkkisten luokse Kaipaatko lomaasi glamouria? Tuulahdus Hollywoodista tai musiikkimaailman kuumimmat nimet voivat tuoda lomaasi sitä jotain. Julkkisten omistamia hotelleja on ympäri maailmaa, joten mahdollisuuksia yöpyä tähtien luona on monia. Hotels.com on listannut nämä hohdokkaat hotellit. Dublin - Bono ja The Edge, U2 Irlannissa Dublinin keskustassa sijaitsevan viiden tähden luksushotelli Clarencen omistavat maan kuuluisimman yhtyeen U2:n Bono sekä The Edge. Miehet halusivat tehdä hotellista juuri sellaisen missä he itse mielellään mieluiten yöpyisivät vieraillessaan kaupungissa, joten he käyttivät runsaasti mielikuvitusta suunnitellessaan hotellia. Liffey-joen rannalla sijaitsevalta hotellilta on lyhyt matka niin turistinähtävyyksiin kuin ravintoloihin, museoihin, taidegallerioihin ja ostoskaduille. Hinnat alkaen 157 € yöltä. New York - Robert de Niro Robert de Niron omistama hotelli The Greenwich sijaitsee New Yorkissa Manhattanilla. Entisajan tunnelmaa huokuvan hotellin jokainen huone on sisustettu eri tavalla. Huoneissa on käytetty sisustuselementtejä eri puolilta maailmaa kuten tiibetiläisiä silkkimattoja, marokkolaista laatoitusta ja italialaista marmoria. Hotellissa on myös ainoastaan hotellivieraille tarkoitettu kylpylä The Shibui Spa, jonka lisäksi vieraiden käytössä on uima-allas, kuntosali, terassi ja oleskeluhuone. Hinnat alkaen 334 € yöltä. Tukholma - ABBA:n Benny Tukholman Södermalmilla sijaitsevan Hotel Rivalin omistaja on legendaarisen ABBA-yhtyeen Benny Andersson. Hotellin ympäristö kuhisee elämää, mikä näkyy myös hotellin sisustuksessa ja tunnelmassa. Bennyn liityttyä omistajakaartiin boutiquehotelli päätettiin remontoida täysin: tavoitteena oli luoda rento hotelli, johon jokainen kävijä haluaa palata aina yhä uudelleen. Hinnat alkaen 190 € yöltä. Monte Carlo - David Coulthard Formulakuski David Coulthardilla on upea hotelli Monte Carlossa Monacossa. Elegantin Columbus-hotellin sisustuksessa on käytetty hillittyjä värejä sekä luonnon materiaaleja kuten kiveä, marmoria, nahkaa ja puuta. Neljän tähden hotellista avautuu upea näköala yli Monacon, sekä prinsessa Gracen ruusutarhaan. Hotellissa on myös cocktail-baari sekä ravintola. Matkailijoiden lisäksi hotellissa tapaa myös paikallisia nauttimassa hotellin viehättävästä tunnelmasta. Hinnat alkaen 185 € yöltä. Cardiff - John Malkovich Näyttelijä John Malkovich osittain omistama The Big Sleep hotelli sijaitsee Cardiffissa Walesissa. Hollywood-näyttelijä oli aikoinaan kuvauksissa tässä hotellissa 300 sihteerin kanssa, mikä teki hotellista tunnetun eri puolilla maailmaa. Tämä retrotyyliin sisustettu kahden tähden hotelli on alueen mielenkiintoisimpia, mutta silti hinnaltaan kohtuullinen. Englantilainen Condé Nast Traveller -lehti on listannut hotellin maailman 25 makeimman hotellin joukkoon. Hinnat alkaen 90 € yöltä. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 26.7.2009, joten muutokset ovat mahdollisia. Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.com-edustajien haastattelu Hotels.com -lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com Aino Ruikka aino.ruikka@acsanafor.fi +358 40 706 8021 Sanna Aaltonen sanna.aaltonen@acsanafor.fi +358 40 840 6368 Cordy Griffiths cgriffiths@hotels.com +44 20 7019 2268 Hotels.com Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 100 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,3 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.