Ystävänpäivä klassisten rakkaustarinoiden hengessä

Ystävänpäivää vietetään jälleen 14. helmikuuta. Hotellivarauspalvelu Hotels.com kehottaa kaikkia rakastavaisia viettämään ystävänpäivää paikoissa, jotka ovat toimineet kaikkien aikojen kuuluisimpien rakkaustarinoiden näyttämöinä. Näitä ovat Maria Callaksen ja Aristotle Onassiksen myrskyisän suhteen Venetsia, Sophia Lorenin ja Carlo Pontin Rooma, Yoko Onon ja John Lennonin erottamattoman rakkauden Lontoo sekä Madrid, jossa Espanjan Felipen ja Letizia Ortizin rakkaustarina syntyi.

Maria Callas ja Aritstotle Onassis

VENETSIA

Maria Callaksen ja Aristotle Onassiksen rakkaustarina kuuluu ehdottomasti 1900-luvun kuuluisimpien rakkaustarinoiden joukkoon. Yksi oopperamaailman suurimmista tähdistä ja kreikkalainen miljardööri tapasivat 1957 Venetsiassa Christina-nimisellä luksusjahdilla pidetyissä juhlissa. Kahden suuren persoonan liitto oli kiihkeä, mutta piinallinen. Vaikeuksista huolimatta – kummankin aiempi avioliitto, ikäero, mustasukkaisuus, ainoan pojan ennenaikainen kuolema – suhde kesti yli kymmenen vuotta. Sanomalehdet ja silminnäkijät kuvailevat suhdetta yhdeksi vuosisadan intohimoisimmista, mutta myös ongelmallisimmista rakkaustarinoista.

Romanttiseksi majoitusratkaisuksi Hotels.com suosittelee viiden tähden Hilton Molino Stucky Venice -hotellia (alkaen 214 € huone/yö). Hotellissa on mm. kattobaari, josta avautuu uskomaton näkymä Venetsian ylle sekä upea ulkouima-allas.

Sophia Loren ja Carlo Ponti

ROOMA

Sophia Lorenin ja Carlo Pontin suhde oli yksi kohutuimmista liitoista Italiassa. Kuuluisa näyttelijätär ja elokuvatuottaja tapasivat Roomassa 1950, jolloin Ponti toimi Miss Italia -kilpailun tuomarina ja Sophia Loren valittiin 15-vuotiaana Miss Eleganssiksi. Aluksi yleinen mielipide oli vahvasti heidän suhdettaan vastaan. Sophia oli alaikäinen ja Carlo jo naimisissa. Pontin saatua eron vaimostaan pari meni naimisiin 1957. Seuraavassa kuussa Pontia kuitenkin syytettiin kaksinnaimisesta, ja hän joutui purkamaan avioliittonsa nuoren näyttelijättären kanssa. Vasta Ranskassa vuonna 1966 he pystyivät viimein toteuttamaan unelmansa ja perustamaan perheen. Carlo Ponti kuoli vuonna 2007, eikä Sophia ole sen jälkeen halunnut enää ketään rinnalleen.

Hotels.com suosittelee muutaman askeleen päässä Rooman ytimestä sijaitsevaa viiden tähden hotellia Palazzo Manfredia (alkaen 220 € huone/yö). Hotellista on lyhyt etäisyys kaikkiin kaupungin turistinähtävyyksiin, joihin voi tutustua vaikkapa vuokraamalla Vespan ”La Dolce Vita” -hengessä.

John Lennon ja Yoko Ono

LONTOO

Beatlesin laulajan John Lennonin ja ylemmän keskiluokan tokiolaisen Yoko Onon rakkaustarina alkoi Windsorien valtakunnassa. Pari tapasi 1966 Yoko Onon näyttelyn avajaisissa Lontoossa. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä, mutta pari ei kyennyt virallistamaan suhdettaan ennen seuraavaa vuotta, johon mennessä he olivat saaneet lopetettua edelliset liittonsa. Lennonin ja Yoko Onon suhde oli paitsi tunteisiin, mutta myös työhön perustuva. Koska kumpikin suhtautui musiikkiin suurella intohimolla, he kirjoittivat monia lauluja ja nauhoittivat useita levyjä yhdessä. Yokolla oli vahva ja karismaattinen luonne, joka vaikutti Lennoniin voimakkaasti. Lennon paitsi aloitti japanin kielen opinnot, myös vaihtoi sukunimensä Onoksi. Huolimatta pitkästä kriisijaksosta suhteessa pariskunnalle syntyi lapsi, Sean. Lennon omisti koko elämänsä Seanille jättäen jopa musiikin sivummalle. Lennonin ja Onon rakkaus kesti vuoteen 1980, jolloin Lennon murhattiin.

Ihanteellinen lähtöpiste Yoko Onon ja John Lennonin rakkaustarinan tutkimusmatkaan on neljän tähden Ashburn Hotel (alkaen 133 € huone/yö). Lähistöltä löytyy Emperor’s Gate, jossa pariskunta asui vuosia.

Prinssi Felipe ja Letizia Ortiz

MADRID

Moni nainen uneksii tapaavansa ja naivansa unelmien prinssin, mutta Letizia Ortizilla unelma on toteutunut. Espanjalainen toimittaja tapasi Felipen, Espanjan valtaistuimen perillisen, Madridissa 2002 Documentos TV:n ohjaajan Pedro Erquician järjestämällä päivällisellä. Virallinen tiedotus kihlauksesta annettiin 14 kuukautta myöhemmin. Letizia, joka ei alun perin ollut jalosukuinen, oli ollut yli seitsemän vuotta naimisissa yliopisto-opettajansa kanssa. Espanja, jolla on vahvat katoliset juuret, ei täysin hyväksynyt prinssin ja toimittajan liittoa. Kuukausien kuluessa Letizia kuitenkin voitti suuren yleisön hyväksynnän kauneutensa ja helpon luonteensa ansiosta. Toukokuun 22. päivänä vuonna 2004 Letizia sai sinetin rakkauteensa Felipen kanssa Almudenan Katedraalissa. Samalla hänestä tuli Asturiaksen prinsessa. Heidän liitostaan on syntynyt kaksi lasta, prinsessat Leonor ja Sofia.

Almudenan katedraali toimi pariskunnan unelmien toteutumispaikkana. Katedraalissa vierailua ajatellen Hotels.com suosittelee majoittumista neljän tähden TRYP Madrid Ambassador Hotellissa (alkaen 80 € huone/yö). Hotelli sijaitsee sopivasti vanhan Madridin tärkeiden kohteiden lähellä.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 20.1.2012, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 766 8874 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati@expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 3 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Vuoden 2011 aikana Hotels.com toi markkinoille ilmaisen iPad-sovelluksen sekä useita ilmaisia älypuhelinsovelluksia. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia yli 20 000 viime hetken tarjouksen joukosta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.