Adelis ja nykyinen johtoryhmä hankkivat Logent AB:n

Adelis Equity Partners Fund I AB ("Adelis") ja nykyinen johtoryhmä ovat sopineet hankkivansa Logent AB:n ("Logent"), joka on Ruotsin ja Norjan johtava sopeutettujen, paikalla tapahtuvien logistiikkapalvelujen toimittaja. Logent AB hankitaan kahdelta perustajaltaan ja Inter IKEA Investments AB:ltä.

Logent syntyi Tukholmassa vuonna 2006, kun kaksi logistiikan konsultointiorganisaatiota yhdistyi. Yrityksen myynti on viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana kasvanut noin 60% vuosittain, mikä on tapahtunut sekä orgaanisena kasvuna että strategisten yritysostojen kautta. Logentilla on nykyään laaja paikalla tapahtuvien ratkaisujen verkosto Ruotsissa ja Norjassa, ja yritys työllistää kaikkiaan noin 3 500 henkeä. Yritys toimii viidellä päätoimialalla, ja se tarjoaa laajan valikoiman logistiikkapalveluita, kuten henkilöstö- ja paikkaratkaisuja, logistiikan konsultointia, rahdin hallintaa, tullauspalveluita sekä satama- ja terminaalipalveluita. Logentin vuoden 2013 myynniksi arvioidaan noin 1,3 miljardia Ruotsin kruunua (noin 147 miljoonaa euroa).

"Olemme hyvin vaikuttuneita Logentin kehityksestä, joka on tapahtunut sen jälkeen, kun Lars-Göran Ahlberger ja Peter Fräjdin perustivat yrityksen. Uskomme, että yritys tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuista lisäarvoa ja sen johto ja henkilöstö ovat rakentaneet vaikuttavan asiakaskunnan sekä lyömättömän kasvualustan", sanoo Jan Åkesson, Adeliksen Co-Managing Partner.

"Odotan innolla, että pääsen työskentelemään läheisessä yhteistyössä Adeliksen kanssa ja toteuttamaan kasvusuunnitelmaamme. Heidän aiempi kokemuksensa liiketoimintapalveluiden ja logistiikka-alojen investoinneista sekä heidän taloudelliset resurssinsa mahdollistavat sen, että voimme ottaa seuraavan askeleen yrityksenä", sanoo Michael Arvidsson, Logent AB:n toimitusjohtaja.

Osana kauppaa Mats Jönsson ottaa vastaan hallituksen puheenjohtajan tehtävän. Jönsson on toiminut aiemmin laajalti liiketoimintapalvelujen parissa, mukaan lukien Coor Service Management -yrityksen toimitusjohtajana.

Kauppa viedään oletettavasti loppuun marraskuun 2013 lopussa.

Lisätietoja:

Jan Akesson, Co-Managing Partner, Adelis Equity Partners, +46 8 525 200 01

Michael Arvidsson, CEO, Logent AB, +46 (0)768-97 98 10

Tietoja Adelis Equity Partnersista

Adelis on aktiivinen keskisuurten pohjoismaisten yritysten arvonluonnin kumppani. Adelis perustettiin vuonna 2012 Tukholmassa, tavoitteena luoda johtava pohjoismainen keskisuuriin yrityksiin keskittyvä pääomasijoitusyhtiö. Adeliksen työntekijöillä on yhteensä 85 vuoden kokemus pääomasijoittamisesta. He ovat investoineet yli 50 yritykseen ja olleet jäseninä yli 50:ssä keskisuuren yrityksen hallituksessa. Tämänhetkinen rahastokoko on 3,7 miljardia Ruotsin kruunua (noin 420 miljoonaa euroa), ja rahasto on rakenteeltaan täysin ruotsalainen. Lisätietoja on osoitteessa www.adelisequity.com.

Tietoja Logentista

Logent on nopeasti kasvava logistiikka-alan yritys, joka tarjoaa kattavan palveluvalikoiman asiakkailleen. Logent toimii viidellä päätoimialalla, ja sen tarjoamia palveluita ovat sopimus- ja paikkaratkaisut, konsultointipalvelut, tullauspalvelut, satamien ja terminaalien johtaminen, henkilöstöratkaisut sekä logistiikan koulutus- ja IT-järjestelmät. Lisätietoja on osoitteessa www.logent.se.