Adelis sijoittaa Søgemedier A/S:ään

Søgemedier on perustamisvuodesta 2008 asti kasvanut vahvasti ja on tänään johtava toimija digitaalisessa markkinoinnissa Tanskassa. Søgemedier on nyt valmis seuraavaan kehitysvaiheeseen ja ottaa Adelis Equity Partnersin kumppanikseen.

Søgemedier on yksi suurimpia digitaalisia mainostoimistoja Tanskassa ja yritys tarjoaa konsultointipalveluita, hakukoneoptimointia (SEO), Google AdWordsiä sekä yrityssivuja että mainoksia Facebookissa. Søgemedierillä on yli 100 työntekijää ja toimistot Aarhusissa ja Kööpenhaminassa.

”Søgemedier on yksi markkinan parhaiten positioituneista yrityksistä. Yrityksen menestys on tulos visionäärisestä johtamisesta, järjestelmällisestä myyntiprosessista ja tehokkaasta tuotannosta. Olemme vaikuttuneita Søgemedierin osaavasta johdosta, hyvästä yrityskulttuurista ja historiallisesta menestyksestä. Siksi meillä on vahva usko yrityksen kehitykseen ja kasvupotentiaaliin”, sanoo Joel Russ Adelikselta.

”Meillä on kokemusta saman tyyppisistä sijoituksista IT-sektorilla, missä tiiviissä yhteistyössä yrityksen johdon kanssa on saavutettu vahva kasvu. Søgemedierillä on skaalautuva liiketoimintamalli ja loistava alusta tulevaisuuden laajentumiselle Tanskassa ja mahdollisesti ulkomailla pidemmällä aikavälillä”, sanoo Jacob Frandsen Adelikselta.

”Olemme viime vuosina vakiinnuttaneet asemamme yhtenä johtavista yrityksistä markkinoilla ja näemme yhteistyön Adeliksen kanssa luonnollisena seuraavana askeleena. Adelis tuo toimialaosaamista, vahvan verkoston ja menestyksekkään kokemuksen yritysten kehittämisestä. Olemme vakuuttuneita Adeliksen olevan hyvä yhteistyökumppani ja että yhdessä voimme luoda vahvan pohjan jatkaa parhaan palvelun tarjoamista asiakkaillemme ja houkutella parhaat työntekijät”, sanoo Allan Damborg, Søgemedierin perustaja ja toimitusjohtaja.

Adelis hankkii reilu puolet Søgemedierin osakkeista. Perustaja ja johto jatkavat vähemmistöomistajina.

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 90 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

Allan Damborg, Søgemedier, +45 20 40 27 10, allan@sgme.dk

Tietoa Søgemedieristä

Søgemedier A/S on yksi Tanskan johtavia digitaalisia mainostoimistoja ja yrityksellä on toimistot Aarhusissa ja Kööpenhaminassa.  Perustamisesta vuonna 2008 lähtien, yritys on auttanut yli 4000 yritystä konsultointipalveluilla ja neuvonannolla koskien hakukoneoptimointia (SEO), Google AdWordsiä, yrityssivuja ja mainoksia Facebookissa, ja kotisivuja ja verkkokauppoja.

Tieto Adelis Equity Partnersista

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa Pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin vuonna 2012 päämääränä nouseminen johtavaksi Pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Vuodesta 2013 lähtien, kun ensimmäinen rahasto kerättiin, Adelis on ollut yksi segmenttinsä aktiivisimpia pääomasijoitusyhtiöitä 14 sijoituksellaan ja yli 30 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.