Habasit Group hankkii enimmistöosuuden NGI Holding A/S:ssä

Habasit Group (“Habasit”) hankkii NGI Holding A/S:n (“NGI”) osakke-enemmistön Adelis Equity Partners Fund I AB:lta (“Adelis”).

Andrea Volpi, Habasitin toimitusjohtaja kommentoi: “Osana Habasitin globaalia verkostoa, NGI kykenee kiihdyttämään markkina-alueen laajentamista ja tuoteportfolion kehittämistä. Samalla NGI:n asiantuntemus sertifioitujen hygieenisten koneenjalkojen saralla avaa Habasitille mahdollisuuden tarjota entistä laajempia ja parempia palveluja asiakkaillensa.“

Jan Nygaard, NGI:n toimitusjohtaja sanoo: “NGI tulee jatkamaan Adeliksen omistajuuden aikana luotua positiivista kehitystä ja hyödyntämään Habasitin pääomistajuuden mukana tuomaa merkittävää kansainvälistä kasvupotentiaalia. Asiakkaamme ja toimittajamme voivat odottaa korkean laadun ja palvelutason jatkuvan, sekä toimintojen ammattimaistumisen entisestään.”

Jan Nygaard jää toimitusjohtajaksi ja osaomistajaksi, jatkaen mukana liiketoiminnan myönteisessä kehityksessä.

Steffen Thomsen, Partneri Adeliksella sanoo: “NGI oli Adeliksen ensimmäinen tanskalainen sijoitus ja meillä on ollut ilo vuodesta 2014 lähtien työskennellä läheisesti NGI:n johdon kumppanina luodaksemme arvoa ja kasvua tässä hienossa yrityksessä. Olemme erittäin tyytyväisiä sijoitukseemme näin vahvaan ja innovatiiviseen teolliseen nicheyritykseen. Ja olemme erityisen iloisia että meidän yhteistä panostamme arvostaa Habasitin kaltainen merkittävä teollinen pelaaja, joka luo erinomaisen mahdollisuuden NGI:lle jatkaa positiivista kehitystä.

Habasitin neuvonantajina toimivat EY Corporate Finance ja EY Transaction Services, ja Horten Advokatpartnerselskab, jotka kaikki sijaitsevat Kööpenhaminassa, Tanskassa.

Adeliksen neuvonantajana toimi Kromann Reumert.

Lisätietoja:

Habasit: Richard Smith, Head of Strategic Planning & Business Development, +44 7793 577 941

NGI: Jan Nygaard, Toimitusjohtaja, +45 4071 7069

Adelis: Steffen Thomsen, Partneri, +45 4028 3409

Habasit

Vuonna 1946 Fernand ja Alice Habeggerin perustama ja Sveitsissä sijaitseva Habasit on mailman johtava elintarviketeollisuuden kuljetushihnojen valmistaja ja yrityksellä on 30 tytäryhtiötä ja yli 3200 työntekijää. Lisätietoa osoitteesta www.habasit.com

NGI

Vuonna 1991 perustettu ja Tanskassa sijaitseva NGI on mailman johtava ruostumattomasta teräksestä valmistettujen koneenjalkojen tuottaja. NGI:llä  on merkittävä asiantuntemus sertifoitujen hygieenisten tuotteiden kehityksessä ja valmistuksessa. Toiminta sijaitsee Aalborgissa, Tanskassa, ja yrityksen palveluksessa on 120 työntekijää jotka suunittelevat, kehittävät ja valmistavat korkealaatuisia koneenjalkoja yli 4000 asiakkaalle Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yrityksellä on vahva maine innovatiivisista tuotteista ja vahvasta osaamisesta tuotteiden käytöstä, yhdistettynä korkeaan operatiiviseen osaamiseen ja läheisiin asiakassuhteisiin. Lisätietoa osoitteesta www.ngi.dk.

Adelis Equity Partners

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa Pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin päämääränä nouseminen johtavaksi Pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Vuodesta 2013 lähtien, kun ensimmäinen rahasto kerättiin, Adelis on ollut yksi segmenttinsä aktiivisimpia pääomasijoitusyhtiöitä 14 sijoituksellaan ja yli 30 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.