Agoda.fi juhlii Thaimaan valojen juhlaa -  Loy Krathongia

SINGAPORE (27. lokakuuta, 2010) –– Agoda.fi, Aasian globaali hotellivarauspalvelu ja osa Nasdaq-listattua Priceline.com:ia, julkaisee tänään erikoishotellitarjouksia juuri ennen Loy Krathong-festivaalia.

Loy Krathong tunnetaan valojen festivaalina ja se on perinteisesti aikaa, jolloin Thait osoittavat kiitollisuutta, antavat anteeksi erimielisyydet ja rukoilevat hyvää onnea. Joet, kanaalit, järvet ja yötaivas syttyvät valoihin 12. täysikuun yönä, joka on tänä vuonna marraskuun 21. päivä.

Agodan toimitusjohtaja Robert Rosensteinin mukaan tämä festivaali merkkaa viileämmän kuivakauden alkaneeksi, ja tekee tästä yhden ikimuistoisimmista tavoista aloittaa loma Thaimaassa.

"Loy Kratongin aikaan Thaimaassa on fantastista olla. Hotellit tarjoavat erikoistarjouksia ja järjestävät toimintaa, jossa vieraat voivat osallistua Loy Kratongin juhlintaan, antaen turisteille ainutlaatuisen ja unohtumattoman kokemuksen tästä Thai-tapahtumasta, totesi Rosenstein. "Olemalla Bangkokissa Chao Phraya-joen varrella tai keskustassa tekee tästä tapahtumasta yhä muistettavamman”.

Loy Kratongin perinteet ulottuvat pitkälle historian ja legendaan, mutta suurin osa on sitä mieltä, että sen juuret ulottuvat noin 700 vuoden päähän Sukhothain aikakaudelle, jolloin Nang Noppamas yksi Kuningas Phra Ruangin vaimoista teki pienen veneen, jossa oli kynttilöitä sekä suitsukkeita ja laittoi sen seilaamaan alas jokea kunnioittaakseen veden jumalatarta Phra Mae Khongkha:ta.

Oli alkuperä mikä tahansa, tästä festivaalista on tullut osa Thai-kulttuuria. Joka vuosi miljoonat ihmiset ympäri maata vapauttavat jokiin, järviin, kanaaleihin ja lammikoihin kratonginsa, joka on pieni banaaninlehdistä, kukista, kynttilöistä ja suitsukkeista tehty kelluva käsityö. Kratongia päästettäessä on tapana tehdä toive kunnioittaakseen Phra Mae Khongkha:ta sekä toivoa hyvää onnea seuraavalle vuodelle. Festivaali symbolisoi myös uusiutumista, joten hiuksia ja sormenkynsiä saatetaan joskus lisätä osoituksena hengellisestä uudelleensyntymisestä.

Loy Kratong on erityisen romanttista aikaa ja monet pariskunnat käyttävät festivaalia tehdäkseen sitoumuksia toisiansa kohtaan. Mikäli pariskunnan kratong kelluu silmänkantamattomiin, tarkoittaa tämä ikuista rakkautta.

Useimmat Thaimaalaiset tekevät kratonginsa itse, mutta vierailijat, jotka haluavat ottaa osaa seremoniaan, voivat myös ostaa niitä kojuista.

Sen sijaan Chiang Maissa Thaimaan pohjoisosassa tuhansia khom fai:ksi kutsuttuja ilmalyhtyjä päästetään taivaalle. Näiden viehättävien valokuvioiden uskotaan tuovan hyvää onnea niiden kadotessa näkymättömiin ja vieden ongelmat mennessään. Bangkokissa Loy Kratong yhdistää koko kaupungin. Kaiken kokoisia kratongeja lähetetään kellumaan mahtavalle Chao Phraya-joelle ja ilotulitteet juhlistavat tapahtumaa ympäri kaupunkia. Lumphinin puisto ja Queen Sirikitin puisto lähellä Asok BTS-asemaa ovat  Bangkokin suurimmat Loy Kratong tapahtumapaikat.

Seuraavassa muutamia uusimpia ja alhaisimpia hotellihintoja Loy Kratong 2010-tapahtumaan.

Bangkokin hotellitarjouksia

Ramada Plaza Menam Riverside Hotel – 4 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alk. 85 euroa per yö. Saat 30% alennuksen – voimassa 31. maaliskuuta 2011 asti.

Lebua at State Tower – 5 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alk. 93 euroa per yö. Varaa vähintään 3 yötä ja saat  42% alennuksen – voimassa 29. joulukuuta 2010 asti.

Ibis Bangkok Riverside – 3 tähteä

Agodan Loy Krathong erikoistarjous alk. 26 euroa per yö. Voimassa 30. marraskuuta 2010 asti.

Bangkok Marriott Resort & Spa – 5 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alk. 88 euroa per yö. Varaa vähintään 7 päivää etukäteen ja saat 19% alennuksen – voimassa 29. joulukuuta 2010 asti.

Chatrium Suites – 4.5 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat 62 euroa per yö. Varaa vähintään 3 yötä ja saat 47% alennuksen – voimassa 29. joulukuuta 2010 asti.

Chiang Main hotellitarjouksia

De Chai The Colonial Hotel – 4 tähteä
Agodan erikoistarjoushinnat alk. 46 euroa per yö. Varaa vähintään 2 yötä ja saat 10% alennuksen – voimassa 24. joulukuuta 2010 asti.

De Naga – 4 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alkaen 63 euroa per yö. Varaa tähän hintaan ja saat 21 euron alennuksen. Voimassa 30. marraskuuta 2010 asti.

Rimping Village – 4 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alk. 61 euroa per yö. Varaa tähän hintaan niin saat 25% alennuksen – voimassa 30. marraskuuta 2010 asti.

The Rim Chiang Mai Hotel – 4 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alk. 63 euroa per yö. Varaa vähintään 3 yötä ja saat 15% alennuksen – voimassa 20. joulukuuta 2010 asti.

Ayutthayan hotellitarjouksia

Ayothaya Hotel – 3 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alkaen 17 euroa per yö. Varaa tähän hintaan ja saat 10% alennuksen – voimassa 30. marraskuuta 2010 asti.

Pludhaya Resort and Spa – 4 tähteä

Agodan erikoistarjoushinnat alkaen 56 euroa per yö. Varaa tähän hintaan ja saat 30% alennuksen – voimassa 30. huhtikuuta 2011 asti.

Agoda Company Pte Ltd (www.agoda.fi) on Aasian johtava online-hotellivarauspalvelu, joka on keskittynyt takaamaan ja tarjoamaan alimmat mahdolliset hotellihinnat. Agoda.com on osa Priceline.com:ia (Nasdaq:PCLN) ja sen verkostoon kuuluu yli 9000 hotellia Aasian ja Tyynenmeren alueella ja yli 150 000 maailmanlaajuisesti. Monikansallinen 450:sta ammattilaisesta koostuva henkilökunta, joka on sijoittunut ympäri Aasiaa, tarjoaa ensiluokkaista varauspalvelua, joka ainutlaatuisella tavalla yhdistää paikallisen tietotaidon ja yhteydet tarjotakseen nettisivujen parhaat hotellihinnat liikematkailijoille sekä lomamatkalaisille.

Lisäksi Agodan asiakkaat osallistuvat Agodan bonusohjelmaan, jolla voi säästää vielä lisää ja ansaita ilmaisia öitä. Toisin kuin bonusohjelmat, jotka rajoittavat matkailijan yhteen ketjuun, Agodan bonusohjelma mahdollistaa bonuspisteiden keräämisen tuhansista hotelleista ympäri maailmaa milloin tahansa. Pacific Asia Travel Association:in (PATA) jäsenenä Agodan tavoitteena on matkailun edistäminen tekemällä matkailusta edullisempaa ja helpompaa yhä useammille ihmisille.