Agria Eläinvakuutus yhteistyöhön Suomen Koirankasvattajat SuKoKa ry:n (SuKoKa) kanssa

Yhteistyö eläinorganisaatioiden kanssa on tärkeä Agrian strategiaa. Näin myös Suomessa: yhteistyösopimus Kennelliiton kanssa oli ratkaiseva askel eläinvakuutustoiminnan laajentamiseksi Suomeen. Nyt koirankasvattajayhdistys SuKoKa on valinnut Agrian vakuutusyhteistyökumppanikseen. SuKoKassa on 2 600 jäsentä, joista suurin osa on aktiivikasvattajia. SuKoKa haluaa edistää vastuullista koirankasvatusta ja terveiden koirien jalostusta.

- Suomalaiset kasvattajat haluavat pitää hyvää huolta koiristaan, siksi myös vakuutuksen ottaminen on tärkeä asia. Mahdollisuus tehdä yhteistyötä eläinvakuutuksistaan tunnetun Agrian kanssa on kasvattajille merkittävä etu, jota jäsenemme arvostavat, sanoo SuKoKan hallituksen puheenjohtaja Juha Kares. Myös yhteistyö koirien terveyden hyväksi kiinnostaa SuKoKaa.

Agria Eläinvakuutuksen ja SuKoKan yhteistyö näkyy yhdistyksen jäsenille muun muassa koirien terveyteen ja hyvinvointiin liittyvien artikkeleiden, ammattilaisluentojen ja kasvattajateemailtojen muodossa. Lisäksi kumppanuus näkyy sekä Agrian että SuKoKan verkkoviestinnässä.

- Olen todella iloinen alkavasta yhteistyöstä. Tämä on win-win-tilanne: SuKoKan jäsenillä on yleensä useita koiria, joten he hyötyvät suuresti Agrian vakuutuseduista sekä erityisosaamisesta koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä ja vahingontorjunnassa. - Me puolestaan saamme tilaisuuden näkyä kasvattajayhteisön rinnalla ja tuoda esiin kattavan vakuutustarjontamme, sanoo Anna Linder, Agria Eläinvakuuksen maajohtaja Suomessa.

Meilla Agriassa on tärkeää olla aidosti osa eläinten ja heidän omistajiensa elämää. Siksi läheinen yhteistyö eläinorganisaatioiden ja -yhteisöiden, kuten kasvattajien, kanssa on yhtiön toiminnan keskeinen menestystekijä. Muita menestystekijöitä ovat sellaisten työntekijöiden rekrytointi, joilla on kokemusta eläimistä, omat eläinlääkärit sekä pohjoismaisen koiriin ja kissoihin keskittyvän tutkimuksen tukeminen.

Agria Eläinvakuutus avaa Helsingin-toimipisteensä ja aloittaa toimintansa Suomessa 1. kesäkuuta. Agria on ensimmäinen vakuutusyhtiö Suomessa, joka erikoistunut vain eläimille tarjottaviin vakuutuksiin ja eläinten hyvinvointiin. Kesäkuussa tulevat myyntiin vakuutukset koirille ja kissoille. Agria kuuluu ruotsalaiseen Länsförsäkringar Sak AB -vakuutuskonserniin. Agria toimii 1.6. alkaen kaikissa Pohjoismaissa ja Englannissa.

Lisätietoja: Anna Linder, maajohtaja, Agria Eläinvakuutus Juha Kares SuKoKa ry.

Kuvassa: vasemmalta Juha Kares, Johanna Markola SuKoKa ry:stä, sitten Anna Linder ja Öystein Berg Agriasta