Munksjö Oyj - Hallituksen valiokunnat valittu ja nimitystoimikunta nimetty

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE

Yhtiön hallitus on perustanut tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan avustamaan hallitusta sen työskentelyssä ja valinnut Fredrik Cappelenin hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Tarkastusvaliokunta

Tarkastusvaliokunnan pääasiallisena tehtävänä on avustaa hallitusta sen valvontavelvollisuuksien täyttämisessä ja valmistella tiettyjä kirjanpitoon ja tilintarkastukseen liittyviä asioita hallituksen käsiteltäväksi. Lisäksi tarkastusvaliokunta antaa suosituksia tilintarkastajien valitsemisesta ja tehtävistä vapauttamisesta sekä tilintarkastajien palkkioista ja hyväksyy tilintarkastajien ehdotukseen perustuvan tilintarkastussuunnitelman. Hallitus on päättänyt, että tarkastusvaliokunnan jäseninä tulevat toimimaan Elisabeth Salander-Björklund (puheenjohtaja), Jarkko Murtoaro ja Sebastian Bondestam.

Palkitsemisvaliokunta

Palkitsemisvaliokunnan pääasiallisena tehtävänä on avustaa hallitusta toimitusjohtajan ja johtoryhmän muiden jäsenten nimittämiseen, tehtävästä vapauttamiseen ja palkitsemiseen liittyvissä asioissa ja niiden valmistelussa. Palkitsemisvaliokunta vastaa johdon palkitsemisen suunnittelusta ja Munksjön henkilökunnan palkitsemisen periaatteiden valmistelusta. Hallitus on päättänyt, että palkitsemisvaliokunnan jäseninä tulevat toimimaan Peter Seligson (puheenjohtaja), Fredrik Cappelen ja Hannele Jakosuo-Jansson.

Nimitystoimikunta

Osakkeenomistajat ovat 13.5.2013 yksimielisesti päättäneet perustaa nimitystoimikunnan toistaiseksi valmistelemaan hallituksen jäsenten valintaa ja hallituksen jäsenten palkitsemista sekä hallituksen valiokuntien ja nimitystoimikunnan jäsenten palkitsemista koskevat ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Nimitystoimikunta koostuu yhtiön kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista sekä lisäksi asiantuntijajäseninä toimivista yhtiön hallituksen puheenjohtajasta ja hallituksen nimittämästä henkilöstä. Oikeus nimittää osakkeenomistajien edustajia on niillä kolmella osakkeenomistajalla, joiden osuus yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä on seuraavaa varsinaista yhtiökokousta edeltävän vuoden toukokuun 31. päivänä suurin Euroclear Finlandin pitämän yhtiön osakasluettelon perusteella.

Osakkeenomistajien ryhmän, joka on sopinut yhteisen edustajan nimittämisestä nimitystoimikuntaan, omistukset lasketaan yhteen ääniosuutta laskettaessa, mikäli kyseiset osakkeenomistajat esittävät yhteisen kirjallisen pyynnön asiasta ja kopion sopimuksesta hallituksen puheenjohtajalle viimeistään varsinaista yhtiökokousta edeltävän vuoden toukokuun 30. päivänä. Munksjön tietoon on saatettu, että seuraavat viisi osakkeenomistajaa ovat sopineet yhteisen edustajan nimittämisestä nimitystoimikuntaan; Antti Ahlström Perilliset Oy, Johan Gullichsen, Monica Koivulehto, Andreas Ahlström ja Carl Ahlström.

Nimitystoimikunta on nimitetty seuraavien kolmen osakkeenomistajan toimesta: Munksjö Luxembourg Holding S.à r.l. (EQT), Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen sekä viisi edellä mainittua osakkeenomistajaa yhteisesti. Mainitut osakkeenomistajat ovat nimittäneet seuraavat kolme henkilöä edustajikseen nimitystoimikuntaan: Caspar Callerström (EQT), Timo Ritakallio (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen) ja Thomas Ahlström (Antti Ahlström Perilliset Oy ja muut). Ahlstrom Oyj luopui oikeudestaan nimittää edustaja nimitystoimikuntaan, minkä vuoksi nimitysoikeus siirtyi seuraavaksi suurimmalle osakkeenomistajalle.

Hallituksen puheenjohtaja Peter Seligson toimii nimitystoimikunnan yhtenä asiantuntijajäsenenä, minkä lisäksi hallitus on valinnut Fredrik Cappelenin toiseksi asiantuntijajäseneksi. Nimitystoimikunta on valinnut jäsenistään Caspar Callerströmin toimikunnan puheenjohtajaksi.