Munksjö Oyj on lopettanut omien osakkeiden hankinnan

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 22.5.2015 klo. 7:30 CEST

Munksjö Oyj on lopettanut omien osakkeiden hankinnan

Munksjö Oyj:n hallitus päätti helmikuussa 2015 käyttää 2.4.2014 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen omien osakkeiden hankkimiseen myöntämää valtuutusta ja että omia osakkeita hankitaan korkeintaan 300 000 kappaletta.

Omien osakkeiden hankintaa jatkettiin tammi–maaliskuun 2015 osavuosikatsauksen julkaisemisen jälkeen 15.4.2015 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen omien osakkeiden hankkimiseen myöntämän valtuutuksen perusteella. Osakkeita hankittiin ensisijaisesti käytettäväksi yhtiön osakeperusteisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muuhun varsinaisen yhtiökokouksen valtuuttamaan tarkoitukseen.

Hallitus hyväksyi toukokuussa 2014 pitkän aikavälin osakepohjaisen kannustinjärjestelmän Munksjön johdolle ja muille avainhenkilöille, yhteensä noin 35 henkilölle.

Omien osakkeiden hankinta aloitettiin 16.2.2015 ja lopetettiin 21.5.2015. Omia osakkeita hankittiin 300 000 kappaletta, joka vastaa noin 0,6 % osakkeista ja äänistä.

Osakkeet hankittiin Nasdaq Helsingin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan ja osakevälittäjänä toimi Nordea Pankki Suomi Oyj.

Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, puh. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, puh. +46 10 250 1026

Munksjö - Älykästä paperiteknologiaa

Munksjö on maailman johtavia kehittyneiden paperituotteiden valmistajia. Tuotteiden kehittämisessä hyödynnetään älykästä paperiteknologiaa. Munksjö tarjoaa ja kehittää asiakaskohtaista innovatiivista muotoilua ja toiminnallisuutta niin lattiapintoihin, keittiökalusteisiin ja huonekaluihin kuin irrokepapereihin, kuluttajaystävällisiin pakkauksiin ja energiansiirtoonkin. Muutos kohti kestävän kehityksen mukaista yhteiskuntaa on Munksjölle luonnollinen kasvutekijä, koska yrityksen tuotteilla voidaan korvata uusiutumattomia materiaaleja. Tästä syntyy "Made by Munksjö". Munksjön läsnäolo kaikkialla maailmassa ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa muodostavat kansainvälisen palveluorganisaation, jossa on noin 2 900 työntekijää ja 15 toimipaikkaa Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjön osake on listattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.