Muutos Munksjön johtoryhmässä

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 22.9.2014 klo. 8.30 CEST

Muutos Munksjön johtoryhmässä

Kim Henriksson, Executive Vice President and Chief Financial Officer, on irtisanoutunut Munksjö Oyj:n palveluksesta jatkaakseen uraansa yhtiön ulkopuolella.

Kim Henriksson tuli Munksjö AB:n palvelukseen vuonna 2010 ja on ollut johtoryhmän jäsen Munksjön kasvuvaiheen, liiketoiminnan yhdistämisen Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminnan ja NASDAQ OMX Helsingissä tehdyn pörssilistauksen ajan.

Kim Henriksson jättää tehtävänsä Munksjössä vuoden 2015 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana siirtyäkseen Access Partnersin, riippumattoman rahoitusalan yrityksen, palvelukseen. Hänen seuraajansa nimitetään myöhemmin.

Haluamme kiittää Kimiä hänen arvokkaasta panoksestaan Munksjön palveluksessa ja toivotamme hänelle onnea sekä menestystä tulevissa haasteissa.

Jan Åström, President and CEO, puh. +46 10 250 1001
Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, puh. +46 10 250 1003

Munksjö - Materiaaleja innovatiiviseen tuotesuunnitteluun
Munksjö-konserni on kansainvälinen erikoispaperiyhtiö joka tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tuotevalikoiman erilaisiin teollisuussovelluksiin ja kuluttajalähtöisiin tuotteisiin. Vuonna 1862 perustettu yhtiö on yksi maailman johtavia korkealaatuisten papereiden valmistajia monella houkuttelevalla markkinasegmentillä, kuten koristepapereissa, irrokepohjapapereissa, elektroteknisissä papereissa, tarraetikettipapereissa sekä terästeollisuuden välipapereissa. Munksjön globaalin läsnäolon ja asiakkaidemme toimintaan integroitumisen ansiosta yritys muodostaa maailmanlaajuisen palveluyrityksen, jolla on noin 3 000 työntekijää. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjö on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.

Yrityksestä

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Tuotteisiimme kuuluvat koristepaperit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,2 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 000 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.