Aktia ja Veritas Ta i Ton -tapahtuman pääsponsorit 2011

Aktia Oyj
20.12.2010

Aktia ja Veritas Ta i Ton -tapahtuman pääsponsorit 2011

Aktia ja Veritas Eläkevakuutus ovat 9.–12.6.2011 Turussa pidettävän Ta i Ton -tapahtuman pääsponsorit. Mittava laulu- ja musiikkifestivaali järjestetään jo 23. kerran ja järjestäjänä toimii Finlands svenska sång- och musikförbund r.f. (FSSMF).

Tapahtumaan on ilmoittautunut jo yli 120 kuoroa ja 15 orkesteria. Paikalle odotetaan yhteensä noin 4 000 osallistujaa. Ohjelma on osapuilleen valmis ja kuusikymmentä konserttia on jo varattu. Konsertteja pidetään lähes kaikissa suurissa tiloissa Turun keskustan alueella. Lauantaina järjestetään iso laulujuhlagaala Turun messukeskuksessa. Musiikkijuhla päättyy sunnuntai-iltapäivänä Kupittaan jäähallissa pidettävään pääjuhlaan, johon kaikki osallistujat kokoontuvat.

Tapahtuma avataan perinteikkäästi Turun läpi kulkevalla laulujuhlakulkueella sekä Tuomiokirkon portailla pidettävillä avajaisilla, joissa sadat kuorolaiset laulavat juhlan alkaneeksi.

Musikaalista yhteistyötä

Yhteistyösopimuksen allekirjoittivat Aktia Henkivakuutuksen toimitusjohtaja Taru Narvanmaa ja Veritaksen toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman ja sekä FSSMF:n toiminnanjohtaja Toni Sjöholm ja puheenjohtaja Håkan Wickström.

Tapahtuma on Aktian ja Veritaksen suurin panostus Turun kulttuuripääkaupunkivuoteen 2011, vaikka Ta i Ton ei kuulukaan kulttuuripääkaupunkivuoden viralliseen ohjelmaan. Aktia on sponsoroinut tapahtumaa ennenkin, mutta Veritas on mukana ensimmäistä kertaa.

”Tuemme mielellämme tapahtumaa, sillä se tavoittaa ison osallistujamäärän ja laajan yleisön. Lisäksi Ta i Ton on ainutlaatuinen lajissaan ja antaa Turulle lisämaustetta kulttuuripääkaupunkina”, sanoo Jan-Erik Stenman.

Myös Taru Narvanmaa odottaa innokkaasti kesän laulujuhlaa.
”Aktia huolehtii asiakkaidensa taloudellisesta hyvinvoinnista, ja kulttuuri taas on tärkeä osa ihmisten henkistä hyvinvointia. Meistä on mukavaa tehdä yhteistyötä FSSMF:n kanssa tämän suurtapahtuman yhteydessä”, hän sanoo.

”Iloitsemme FSSMF:ssä valtavasti pääsponsorisopimuksestamme Aktian ja Veritaksen kaltaisten merkittävien yritysten kanssa. Liitto tekee kaikkensa, jotta pääsponsorit saisivat laulujuhlan aikana niin paljon PR:ää ja näkyvyyttä kuin mahdollista”, sanoo Håkan Wickström.

Sekä uutta että vanhaa

Nelipäiväisen juhlan ohjelmisto on laaja.
”Saamme kuulla muun muassa kuorolaulua, orkesterimusiikkia, laulelmia, hanurimusiikkia ja rock and rollia”, sanoo Toni Sjöblom. Rockmusiikki on tämänvuotisen juhlan uutuus ja esiintymään tulevat muun muassa Åbo School of Rockin nuoret muusikot.

Ta i Ton -musiikkijuhlalla on pitkät perinteet. Ensimmäisen kerran juhla järjestettiin jo vuonna 1891. Ensi kesänä vietetään siis tapahtuman 120-vuotisjuhlaa. Torvisoittokunta Kronoby hornkapell ja Loviisan kaupungin soittokunta olivat mukana jo vuonna 1891. He osallistuvat myös ensi kesänä ja ovat siis pisimpään mukana olleet ryhmät.

AKTIA OYJ

Lisätietoa: