Aktia lanseeraa uuden Aktia Store -konttorikonseptin

30.5.2011 klo 10.00

Aktia on määritellyt perinteisen konttorin toimintamallin uudestaan ja avannut uuden  konttorin Espoon keskukseen. Uudistettu konttorikonsepti poikkeaa perinteisistä pankkikonttoreista ja luo uudenlaiset puitteet asiakkaiden taloudellisen tilanteen parantamiselle ja turvaamiselle . Aktian yhteistyökumppani tilakonseptin suunnittelussa on dSign Vertti Kivi & Co.

Aktia pyrkii madaltamaan asioinnin kynnystä ja luomaan positiivisia elämyksiä asiakkailleen.

– Aktia Store on enemmän kuin konttori. Se on osa kehittämäämme palvelukonseptia, jonka keskeisenä tavoitteena on auttaa asiakkaitamme hoitamaan talous- ja vakuutusasioitaan helposti ja mutkattomasti heille sopivimpina ajankohtana mieluisinta palvelukanavaa käyttäen, kertoo Aktian johtaja Jarl Sved, joka vastaa hankkeen toteutuksesta.

Aktia Storessa myymäläajattelu on siirretty pankkikonttoriin. Erityistä huomiota on kiinnitetty konttorin viihtyisyyteen ja tilan houkuttelevuuteen.

– Tilan suunnittelussa tavoitteenamme oli lisätä vuoropuhelua asiakkaan ja pankin välillä. Halusimme tuoda pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelut helposti saataville, pääsuunnittelija Vertti Kivi kertoo.

Espoon keskuksen konttori on ensimmäinen Aktia Store.

– Testaamme konseptin toimivuutta Espoontorin kauppakeskuksessa ja avaamme Aktia Storeja muille paikkakunnille asiakkailta saadun palautteen kuultuamme, Sved sanoo.

Aktia Storen avajaisia vietetään viikolla 22 Espoontorin kauppakeskuksessa, Kamreerintie 5. Avajaisviikolla konttorissa on luvassa runsaasti erikoisohjelmaa.

Espoon keskuksen Store-konttoriin on mahdollista tulla kuvaamaan viikon 22 aikana. Kuvaus- ja haastattelupyyntöjen osalta pyydämme olemaan yhteydessä viestintäpäällikkö Malin Petterssoniin (puh. 040 589 7941)

Aktia on maamme suurimpia suomalaisessa omistuksessa olevia finanssikonserneja. Konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, omaisuudenhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on yli 300 000 asiakasta, joiden palvelusta 72 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa lähes 1 400 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Jarl Sved
johtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 050 63 209