Aktia mukaan K-ruokakauppojen käteisnostopalveluun

26.3.2014 klo 10.00

Kesko ja Aktia ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä pankin asiakkaat saavat LisäPlussaa K-ruokakaupoista käteisnoston palveluveloituksesta huhtikuun alusta lähtien. Käteistä voi nostaa kaikilla kotimaisilla debit-korteilla yli 700 K-ruokakaupasta.

Aktian asiakkaat saavat huhtikuun alusta lähtien 100 K-Plussa LisäPistettä Osta & Nosta -palvelun käytöstä näyttämällä noston yhteydessä K-Plussa-korttiaan. Edun arvo vastaa 50 sentin palveluveloitusta.

- Haluamme tarjota asiakkaillemme helpon ja edullisen tavan käteisen nostamiseen. K-ruokakauppojen laaja verkosto sekä hyvät aukioloajat täydentävät erinomaisesti asiakkaidemme käytössä olevia käteispalveluvaihtoehtoja. Palvelun ja LisäPlussan piiriin tulee noin 150 000 Aktian korttiasiakasta, kertoo varatoimitusjohtaja Taru Narvanmaa Aktia Pankista.

K-ruokakaupat tarjoavat käteisen rahan nostopalvelua yli 700 K-ruokakaupassa ympäri Suomen. Debit-kortilla maksaessa kassalta voi nostaa rahaa 200 euroon asti. Nostolle ei ole määritelty alarajaa. Osta & Nosta -nimellä kulkeva palvelu laajeni valtakunnalliseksi kesän 2013 aikana. Asiakkaat ovat ottaneet käteisnostopalvelun positiivisesti vastaan.

- Palvelu tuo helppoutta arkeen, sillä rahannosto onnistuu kätevästi ostosten lomassa ja käteistä saa kaupan aukioloaikoina. Toivotamme Aktian asiakkaat tervetulleiksi käyttämään palvelua, johtaja Eija Jantunen Keskosta sanoo.

Osta & Nosta -palvelun myötä mahdollisuus rahannostoon on sielläkin, missä se ei muuten olisi mahdollista tai mistä matka lähimpään automaattiin on pitkä. Palvelu toimii kaikilla kotimaisilla debit-korteilla.

Kuva Osta & Nosta -tunnuksesta: www.kesko.fi/Aineistopankki

Taru Narvanmaa, varatoimitusjohtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 050 590 9398
Teemu Korte, johtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 040 502 8111

Eija Jantunen, johtaja, talouspalvelut, Kesko Oyj, puh. 010 532 2500
Juha Andelin, kehityspäällikkö, Kesko Oyj, puh. 010 532 7360

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi.

Kesko (www.kesko.fi) kuuluu maailman 100 vastuullisimman yrityksen joukkoon (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). Kesko on vähittäiskaupan osaaja, jonka ketjuilla on noin 2000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. K-Plussa-kortteja on 3,9 miljoonalla suomalaisella 2,3 miljoonassa taloudessa.

www.kesko.fi/kateisnosto