Aktia Oyj: Aktia Vahinkovakuutuksen myynti Folksamille ja Veritakselle on vahvistettu

Aktia Vahinkovakuutuksen myynti Folksamille ja Veritakselle on vahvistettu

Aktia luovutti 51 prosenttia Aktia Vahinkovakuutuksen osakkeista Folksam Sakille ja 15 prosenttia osakkeista Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritakselle 29.2.2012. Lisäksi Folksamilla on optio ostaa vielä 24 prosenttia Aktia Vahinkovakuutuksen osakkeista 3 vuoden sisällä.

Aktia myy jatkossakin vahinkovakuutuksia Aktian tavaramerkillä ja eläkevakuutuksia Veritaksen tavaramerkillä osana asiakasratkaisujaan. Folksamista tulee vahinkovakuutusyhtiön pääomistaja, joka vastaa vakuutustuotannosta.

Kaupan taloudelliset vaikutukset Aktia-konserniin julkistetaan maaliskuun aikana, kun Aktia Vahinkovakuutus Oy:n siirtymähetken tase on vahvistettu.

Finanssivalvonta on hyväksynyt Folksamin ja Veritaksen vahinkovakuutusyhtiön uusiksi omistajiksi.

AKTIA OYJ

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen, puh. 010 247 6250
Varatoimitusjohtaja, CFO Stefan Björkman, puh. 010 247 6595

Lehdistökontaktit:
Viestintäpäällikkö Göran Stenberg, puh. 010 247 6590

Lähettäjä:
Sijoittajasuhdepäällikkö Anna Gabrán, puh. 010 247 6501, 040 708 1807

Nasdaq OMX Helsinki

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 400 000 asiakasta, joiden palvelusta 70 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 1 400 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi