Aktia Oyj: Osakepalkkio-ohjelman toteutuma ja maksu ansaintajaksolta 2011–2012

Aktia Oyj Pörssitiedote
15.3.2013 klo 11.30

Osakepalkkio-ohjelman toteutuma ja maksu ansaintajaksolta 2011–2012

Aktia Oyj otti vuonna 2011 käyttöön uuden osakepohjaisen palkkio-ohjelman konsernin avainhenkilöille. Osakepohjaisen kannusteohjelman ensimmäinen ansaintajakso 2011–2012 päättyi 31.12.2012. Jakson ansaintakriteerit täyttyivät 100-prosenttisesti ja johtivat täyden palkkion maksamiseen avainhenkilöille. Palkkio maksetaan osakepohjaisen kannusteohjelman ehtojen ja Valtionvarainministeriön palkkion lykkäämistä ja odotusaikaa koskevan asetuksen mukaan niin, että osa palkkiosta maksetaan vuonna 2013 ja jäljelle jäävä palkkio kolmessa erässä kolmen seuraavan vuoden kuluessa. Kullekin maksulle asetetaan odotusaika.

Aktia Oyj:n hallitus on 14.3.2013 päättänyt myydä 56 528 omaa Aktia A -osaketta vuoden 2013 kannusteohjelman toimeenpanemiseksi. Osakkeet on tarkoitus luovuttaa 20.3.2013 avainhenkilöille pörssikaupassa vastiketta vastaan.

Lisätietoja osakeperusteisesta palkkio-ohjelmasta on Aktian vuoden 2012 vuosikertomuksen sivulla 11.

AKTIA OYJ

Konsernilakimies Mia Bengts, puh. 010 247 6348

Nasdaq OMX Helsinki
tiedotusvälineet