Aktia Pankin konsernijohdon vastuualueissa muutoksia

Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus
22.6.2016 klo 12.00

Aktian henkilöasiakas-, yritysasiakas- ja Private Banking -liiketoiminta sekä markkinointi siirtyvät varatoimitusjohtaja Carl Petterssonin vastuulle. Lisäksi Pettersson vastaa jatkossakin konsernin strategisesta suunnittelusta. Säästämisen, lainaamisen, maksamisen ja vakuuttamisen tuotteista ja tuotekehityksestä sekä viestinnästä vastaa varatoimitusjohtaja Taru Narvanmaa. Narvanmaa toimii edelleen toimitusjohtaja Jussi Laitisen sijaisena ja ottaa vastuulleen myös Aktia Henkivakuutus Oy:n hallituksen puheenjohtajuuden. Muutokset tulevat voimaan 1.8.2016.

Aktian konserninjohtoon kuuluvat Laitisen, Narvanmaan ja Petterssonin lisäksi Mia Bengts (HR ja konsernijuridiikka), Juha Hammarén (Chief Control Officer), Anssi Rantala (instituutioasiakasliiketoiminta ja varainhoito), Fredrik Westerholm (Chief Financial Officer), Magnus Weurlander (Chief Information Officer).

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen, puh. 010 247 6250

Lähettäjä:
Tiedottaja Anders Wikström, puh. 010 247 6294

tiedotusvälineet

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.