Aktia Pankki ja Garantia asuntolainatakausyhteistyöhön

20.12.2016 klo 11.00

Aktia Pankki ja Vakuutusosakeyhtiö Garantia ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Garantia tuottaa Aktian asuntolainatakaukset. Asuntolainatakaus on lisävakuus, jota voidaan hyödyntää, kun haettavan lainan määrä ylittää asunnon vakuusarvon. Asuntolainatakauksen avulla oman kodin hankinta on mahdollista entistä useammalle.

- Nykyisin monet haluavat hankkia oman kodin itsenäisesti ilman henkilötakaajia tai sukulaisten omaisuutta vakuudeksi. Toisaalta omia säästöjä ei aina haluta sitoa kokonaan asunnon hankintaan, vaan asiakkaat toivovat pankilta ratkaisuja, joiden avulla sekä säästäminen että oman kodin hankinta onnistuvat samanaikaisesti, toteaa asuntolainatakauksista Garantiassa vastaava asiakasrahoitusjohtaja Ville Korte.

- Aktian asiakkaille uudistunut asuntolainatakaus mahdollistaa entistä kattavamman ja joustavamman asuntorahoituksen. Asuntolainatakaus helpottaa konkreettisesti asiakkaan ensimmäisen ja toisen asunnon hankintaa, jossa omarahoitusosuutta useimmiten täydennetään lisävakuuksilla, sanoo Aktian lainaamisen tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Erno Kiukkonen.

Aktia on viimeisen vuoden aikana panostanut kasvustrategiansa mukaisesti voimakkaasti uusien yhteistyökumppaneiden löytämiseen, jotta se voisi tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisen palvelukonseptin.  Aktia pyrkii Garantian kanssa tehtävän yhteistyön avulla vastaamaan asuntorahoitusmarkkinoiden muuttuviin tarpeisiin ja lisäämään joustavuutta asiakkaiden rahoitusratkaisuihin.

Lisätietoja

Aktia Pankki Oyj, Erno Kiukkonen, lainaamisen liiketoiminnan johtaja, puh. 050 302 7659
Vakuutusosakeyhtiö Garantia, Ville Korte, asiakasrahoitusjohtaja, puh. 040 657 3480

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, varainhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Konsernin maantieteelliseen toiminta-alueeseen kuuluvat Suomen rannikko, pääkaupunkiseutu ja sisämaan kasvukeskukset. Aktia-konsernin noin 350 000 asiakkaan palvelusta vastaavat noin 50 omaa konttoria sekä internet- ja puhelinkanavat.

Vakuutusosakeyhtiö Garantia on kotimainen takausvakuutuksiin erikoistunut vakuutusyhtiö, ja osa Taaleri-konsernia. Garantian tuotevalikoima kattaa mm. yrityksille tarjottavat lainatakaukset, kaupalliset takaukset, sijoitustakaukset ja jäännösarvotakaukset sekä kuluttajille yhteistyökumppaneiden kautta tarjottavat asuntolainojen takaukset.