Aktia Pankki ja Vöyrin Säästöpankki ovat allekirjoittaneet lopullisen yhdistymissopimuksen

23.12.2013 klo 11.15

Aktia Pankki Oyj ja Vöyrin Säästöpankki ovat allekirjoittaneet lopullisen sopimuksenVöyrin Säästöpankin ja Aktia Pankin yhdistymisestä, josta tehdyn esisopimuksen Aktia Pankki julkisti 24.10.2013. Liiketoimi toteutetaan Vöyrin Säästöpankin pankkiliiketoiminnan luovutuksena Aktia Pankille, minkä jälkeen Vöyrin Säästöpankista muodostetaan säätiö (Vörå Sparbanks Aktiastiftelse).

Vöyrin Säästöpankin pankkiliiketoiminnan velattoman arvon kaupassa lasketaan olevan noin 11 miljoonaa euroa. Liiketoimella arvioidaan olevan neutraali vaikutus Aktia Pankin tulokseen ja muihin tunnuslukuihin.

Kaupan toteutumisen edellytyksenä on muun muassa, että Finanssivalvonta hyväksyy liiketoimen ja muut tavanomaiset sopimusehdot. Liiketoimi toteutettaneen viimeistään vuoden 2014 kolmannella neljänneksellä.

Kuten aikaisemmin on ilmoitettu, Vöyrin Säästöpankin Aktia-säätiö ostaa osalla kauppahinnasta markkinoilta noin yhden prosentin Aktia Pankin osakkeista 28.2.2015 mennessä.

Jussi Laitinen, toimitusjohtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 010 247 6250
Jan Björklund, toimitusjohtaja, Vöyrin Säästöpankki, puh. 050 601 65

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Aktia lyhyesti:

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta osoitteessa www.aktia.fi

Vöyrin Säästöpankki lyhyesti

Itsenäisen Vöyrin Säästöpankin varsinainen toiminta-alue on entisen Vöyrin kunnan alue ja Vöyrin saaristo-osa. Pankki aloitti toimintansa vuonna 1924. Pankin asiakaskunta koostuu pääasiassa henkilöasiakkaista, maatalousyrittäjistä ja pienyrityksistä..