Aktia Pankki Oyj: Aktia Pankki Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

4.11.2014 klo 10.00

Aktia Pankki Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Aktia Pankki Oyj:n hallitus on 4.11.2014 päättänyt käyttää varsinaisen yhtiökokouksen 7.4.2014 antamaa valtuutusta hankkia yhtiön omia osakkeita käytettäväksi yhtiön osakepalkkio-ohjelmaan ja/tai yhtiön hallintoelinten jäsenten palkkioiden maksuun, luovutettaviksi tai yhtiöllä pidettäväksi. Omien osakkeiden hankinta alkaa aikaisintaan 11.11.2014 ja päättyy viimeistään vuoden 2015 varsinaiseen yhtiökokoukseen.

Valtuutuksen perusteella hallitus on päättänyt hankkia yhteensä korkeintaan 130 000 A-sarjan osaketta, mikä vastaa noin 0,28 %:a tällä hetkellä liikkeeseen lasketuista A-sarjan osakkeista.

Osakkeet hankitaan yhdellä tai useammalla kerralla yhtiön vapaalla omalla pääomalla ja poiketen osakkaiden etuoikeudesta yhtiön omiin osakkeisiin julkisessa kaupassa NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä hankintahetkellä vallitsevaan markkinahintaan. Osakkeet hankitaan ja maksetaan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ja Euroclear Finland Oy:n sääntöjen mukaisesti.

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen

Nasdaq Helsinki,
tiedotusvälineet,

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa melkein 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com