Aktia Pankki Oyj: Ehdotus Aktia Pankki Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi ja palkkioiksi vuonna 2015

28.11.2014 klo 9.30

Ehdotus Aktia Pankki Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi ja palkkioiksi vuonna 2015

Aktia Pankki Oyj:n hallintoneuvoston puheenjohtajiston tehtävänä on valmistella Aktia Pankki Oyj:n hallituksen valinta sekä antaa hallintoneuvoston päätettäväksi ehdotus hallituksen jäsenten palkkioista.

Puheenjohtajisto ehdottaa, että hallituksen jäsenten lukumäärä pidetään ennallaan ja vahvistetaan seitsemäksi.

Hallituksen nykyinen kokoonpano ja yhtiön kehitysvaihe huomioiden puheenjohtajisto ehdottaa, että nykyinen hallitus, eli Sten Eklundh, Hans Frantz, Kjell Hedman, Catharina von Stackelberg-Hammarén, Arja Talma, Dag Wallgren ja Nina Wilkman, valitaan kokonaisuudessaan uudelleen kalenterivuodeksi 2015. Lisäksi ehdotetaan, että hallituksen nykyinen puheenjohtaja Dag Wallgren nimitetään hallituksen puheenjohtajaksi ja nykyinen varapuheenjohtaja Nina Wilkman hallituksen varapuheenjohtajaksi. Kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia Aktia Pankki Oyj:stä ja merkittävistä osakkeenomistajista.

Puheenjohtajisto ehdottaa hallituksen jäsenten vuosipalkkioihin 10 %:n korotusta johtuen luottolaitoksen hallituksen jäsenen tehtävän aiheuttamasta vastuun ja rajoitusten kasvusta. Vuosipalkkioiksi ehdotetaan seuraavaa:

Puheenjohtaja                     58 300 €/vuosi                  (2014: 53 000)
Varapuheenjohtaja              33 000 €/vuosi                  (2014: 30 000)
Jäsen                                   25 850 €/vuosi                  (2014: 23 500)

Korotus ehdotetaan maksettavaksi kokonaisuudessaan Aktia Pankin A-osakkeina siten, että 35 % vuosipalkkiosta maksetaan A-osakkeina. Kokouspalkkio ehdotetaan pidettäväksi ennallaan, eli 500 € kokoukselta, jossa henkilö on ollut läsnä, ja 1 000 € valiokunnan kokouksesta, jossa henkilö on ollut puheenjohtajana.

Aktia Pankki Oyj:n hallintoneuvosto kokoontuu 11.12.2014 valitsemaan hallituksen ja vahvistamaan hallituksen jäsenten palkkiot kalenterivuodeksi 2015.

Lisätietoja Aktia Pankki Oyj:n hallituksesta ja palkkioista on osoitteessa www.aktia.com>Johto ja hallinto.

Hallintoneuvoston puheenjohtaja Håkan Mattlin, puh. 0500 459 059
Konsernilakimies Mia Bengts, puh. 010 247 6348

Nasdaq OMX Helsinki,
tiedotusvälineet,