Aktia Pankki Oyj: Moody's vahvistaa Aktia Pankin luottoluokituksen, näkymät nostettu vakaiksi

28.5.2015 klo 11.00

MOODY'S VAHVISTAA AKTIA PANKIN LUOTTOLUOKITUKSEN, NÄKYMÄT NOSTETTU VAKAIKSI

Moody's Investors Service on päättänyt Aktia Pankki Oyj:n luottoluokituksen tarkastelun ja vahvistanut pankin luottoluokitukseksi A 3/P-2. Aktia Pankki Oyj:n näkymät on samalla nostettu negatiivisista vakaiksi.

Moody's on korottanut myös Aktia Hypoteekkipankki Oyj:n pitkäaikaisten kiinteistövakuudellisten joukkovelkakirjalainojen luottoluokituksen Aa2:sta Aaa:han.

Maaliskuussa 2015 aloitettu Moody'sin uuden luokitusmetodologian mukainen tarkastelu on nyt Aktian puolesta päättynyt.

CFO Fredrik Westerholm, puh. +358 10 247 6505
Head of Treasury, Aktia Hypoteekkipankki Oyj:n tj Timo Ruotsalainen, puh. 010 247 7211

tiedotusvälineet

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan.¬ Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta 50 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 900 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com